دبير ملي حزب سوسياليست فرانسه گفت : نتيجه به کارگيري مداوم طرح هاي رياضتي ، رنج و بدبختي مردم است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه بي اف ام تي وي ؛ امانوئل موره در مورد سياستهاي اقتصادي دولت سوسياليست فرانسه گفت ما همگي اهداف مشترکي داريم که از سوي فرانسوا اولاند تعيين شده است. اما در مورد مسائلي مانند کاهش کسري بودجه به سه درصد تا سال آينده اختلاف نظر داريم.

وي در پاسخ به اين مسئله که کاهش کسري بودجه اصلي ترين برنامه دولت اولاند است و در  واقع او تنها با برخي مسائل جانبي مخالف نيست گفت کاهش کسري بودجه قلب سياستهاي اقتصادي دولت اولاند محسوب نمي شود.

وي گفت: از ديدگاه من طرح هاي رياضتي تبعات عيني دارند. کاهش کسري بودجه به سه درصد در سال آينده به معناي دو مليارد و نيم صرفه جويي براي شهرستانها تا سال دوهزار و پانزده است. همچنين بايد از هزينه هاي خدماتي در شهرستانها و سرمايه گذاري در بخشها کاسته شود که مشکلاتي به همراه خواهد داشت.

وي برخلاف ادعاي دولت مبني بر دو سال رياضت اقتصادي و پس از آن رفاه اقتصادي گفت : ديدگاه من کاملا متفاوت است. در واقع ابتدا بايد به سرمايه گذاري توليدي و افزايش دستمزدها روي آورد تا به اين ترتيب قدرت خريد افزايش يابد. پس از آن بايد به سوي پرداخت بدهي ها گام برداشت.
موره گفت: اولاند براي تحقق وعده هاي انتخاباتي خود در مورد بازسازي کشور در چارچوب عدالت بايد به سرمايه گذاري توليدي در کشور روي آورد.

وي گفت: نبايد به طرح هاي رياضتي مداوم روي آورد زيرا نتيجه آن خواهد شد که در ساير کشورهاي اروپايي به ويژه کشورهاي جنوب اروپا ديده مي شود. در آنجا مردم از اين طرحها رنج مي برند و هزاران تن از کارمندان و کارگران کار خود را از دست داده اند. موره مي گويد دوست ندارد چنين شرايطي در کشورش ايجاد شود.

برچسب ها: ریاضت ، اروپا ، مردم ، رنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار