مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان شمالی در شركت ملی حفاری ایران از تحقق 32 هزار متر حفاری چاه های توسعه ای و توصیفی در این میدان با استفاده از دكل های ناوگان حفاری این شركت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،مهندس سعید نظری با بیان این كه حفاری در آزادگان شمالی از خرداد سال 1390 آغاز شد، اظهار كرد: با استقرار 4 دستگاه حفاری سنگین خشكی 34 ، 37 ، 65 و 88 فتح تاكنون 6 حلقه چاه با متراژ 24 هزار و 428 متر حفاری و تكمیل شده است.

وی افزود: حفاری 4 حلقه چاه نیز در دست اجراست و براساس آخرین گزارش ها متراژ حفاری بر روی آنها به 7 هزار و 572 متر رسیده است.

نظری گفت: حفاری 28 حلقه چاه توصیفی و توسعه ای در این میدان به شركت ملی حفاری ایران واگذار شده است كه باید در مدت 36 ماه به اتمام برسد و احتمال دارد این تعداد افزایش داده شود.

وی با اشاره به این كه حفاری این چاه ها در دو فاز صورت می گیرد، اظهار كرد: در یك مرحله افزون بر عملیات حفاری، خدمات فنی و تخصصی نیز از سوی این شركت ارایه خواهد شد.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان شمالی در شركت ملی حفاری ایران افزود: در این زمینه 12 سرویس از جمله سیمانكاری، اسیدكاری و مغزه گیری برعهده این شركت است.

نظری گفت: با هدف شتاب بخشی در عملیات حفاری در این میدان در دو لوكیشن (محل استقرار دستگاه حفاری) از دستگاه حفاری خودكار (اتوموو) كه به تازگی به دست متخصصان توانمند داخلی طراحی و ساخته شده است برای نخستین بار استفاده می شود.

وی ادامه داد: به كارگیری این دستگاه با توجه به بی نیازی از باز و بسته كردن دستگاه حفاری، زمان عملیات را كاهش می دهد و كار با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

میدان نفتی آزادگان در استان خوزستان شامل دو بخش جنوبی و شمالی است كه با مساحت حدود 900 كیلومتر مربع، در ردیف بزرگ ترین میدان های نفتی جهان قرار دارد.

تولید صیانتی از بخش جنوبی این میدان به همت متخصصان داخلی از سال 1386 و حفاری در بخش شمالی آن از خرداد 1390 آغاز شده است./س
برچسب ها: حفاری ، توسعه ، آزادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.