فرماندار سراوان استفاده از ظرفیت های كشاورزی، معدنی، مرزی و گردشگری این شهرستان را برای رونق اقتصاد و ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان جویای كار را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، محمد اكبر چاكرزهی در نشست شورای اداری سراوان كه با حضور استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: در نتیجه اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی دولت از ابتدای انقلاب تاكنون بخشهای مختلف این شهرستان رشد قابل ملاحظه ای داشته است.وی بیان كرد: با توجه به وجود اراضی و دشتهای وسیع و آزاد مرزی شهرستان سراوان، تامین امكانات لازم و فراهم كردن زمینه توسعه فعالیت های كشاورزی برای بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان و ایجاد اشتغال ضروری است.

او همچنین با تاكید بر شتاب بخشی به ساخت سد ماشكید سفلا سراوان گفت: راه اندازی این سد در كنترل سیلابها، جلوگیری از خروج آب از مرزهای كشور، تامین آب آشامیدنی مردم و توسعه كشاورزی این شهرستان بسیار تاثیرگذار است.

فرماندار سراوان صدور مجوزهای لازم از سوی استاندار سیستان و بلوچستان برای آسان سازی فعالیت اقتصادی و مراودات تجاری مرزنشینان ساكن در شعاع 20 كیلومتری مرز این شهرستان را خواستار شد.

چاكرزهی گفت: رسمی شدن مرز كوهك سراوان نیز می تواند در توسعه فعالیت بازارچه مرزی این منطقه موثر باشد و این شهرستان را از بن بست اقتصادی خارج كند.

وی ادامه داد: شهرستان سراوان دارای معادن غنی از سنگ گرانیت است كه تاكنون به دلیل آماده نبودن زیرساختها بویژه راه دسترسی امكان بهره برداری از آنها فراهم نشده است.

او اضافه كرد: ساخت راه دسترسی به معادن كوه سفید شهرستان سراوان و ایجاد امكان بهره برداری از آنها زمینه اشتغال پایدار را برای جوانان جویای كار فراهم می كند.

وی همچنین با اشاره به وجود 420 اثر فرهنگی و گردشگری موجود در سراوان گفت: اختصاص اعتبار برای احداث جاده های دسترسی به اماكن تاریخی و گردشگری، كاوش تپه های باستانی، مرمت و بازسازی برخی از آثار تاریخی برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال در این زمینه مفید واقع خواهد شد.

فرماندار سراوان با تاكید بر توسعه امكانات آموزشی برای ارتقای نرخ باسوادی این شهرستان و جبران عقب ماندگی ها در این زمینه افزود: توجه به بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی به عنوان كلید حل مشكلات سراوان می تواند در رفع تنگناها و تهدیدات موثر باشد.

چاكرزهی راه اندازی فرودگاه، انتقال زندان به خارج از محدوده شهر، بهسازی جاده سراوان – كوهك، تقویت بنیه مالی شهرداریها و تامین امكانات ورزشی و آموزشی برای جوانان مستعد شهرستان سراوان را خواستار شد./س

برچسب ها: نشست ، اداری ، سراوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.