دختر جوان آمریکایی که قصد فهم و درک حقیقی اسلام ستیزی را داشت، خود را وارد چالشی عجیب کرد. وی تصمیم گرفت که به مدت یک روز شکل لباس خود را به صورت پوشش یک دختر مسلمان و محجبه تغییر دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن، «الا» دختر 17 ساله آمریکایی، با اینکه خود مسلمان نیست، ولی غالبا از اطرافیان خود مطالبی در مورد تبعیضی که نسبت به مسلمانان، خصوصا زنان مسلمان -که به واسطه حجابشان بیشتر قابل تشخیص هستند- اعمال می شود، شنیده است. اما «الا» همیشه در درک این پرسش دچار مشکل می شد که چگونه است که یک زن مسلمان، محکوم به تحمل چنین رفتارهای تبعیض آمیزی می باشد، تنها به این خاطر که طبق عقاید خود حجاب بر سر دارد.

«الا» و دوستش تصمیم می گیرند که برای مدت یک روز و با هدف مشاهده مستقیم رفتار و برخورد مردم، با پوششی اسلامی به مرکز تجاری ای بروند که معمولا محل رفت و آمدشان بوده است.
طبق گفته های این دو دختر آمریکایی، رفتار فروشندگان و مردم عادی با آنها کاملا متفاوت با روزهای معمولی بوده و حتی گاهی به آن ها بی توجهی می شده است. به نظر «الا» همه این واکنش ها فقط به این دلیل ساده بوده که آن دو پوششی متفاوت با دیگران داشته اند.
این تجربه یک روزه، «الا» را عمیقا متاثر کرده و باعث شده که وی نسبت به اهمیت مبارزه با رفتارهای اسلام ستیزانه، که همچنان در بین برخی افراد دیده می شود، حساس تر شود. وی اکنون دیگر طعم آنچه را که بعضی از زنان محجبه در زندگی روزانه شان تحمل می کنند، چشیده است و خواسته خود را به عنوان یک دختر جوان آمریکایی، بیداری و آگاهی مردم و شهامت شان در مبارزه با هر شکل از چنین رفتارهای تبعیض آمیزی می داند؛ تبعیض هایی که شدیدا غیر اخلاقی هستند./ي2
برچسب ها: حجاب ، دختر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار