دهها هزار نفر يمني ديروز در استان صعده در شمال يمن با برگزاري تظاهرات ، حملات هوايي با هواپيماهاي بدون خلبان آمريکايي را به صعده محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، در اين تظاهرات شماري از سربازان ارتش يمن نيز شرکت کرده بودند.

هاشم شرف الدين خبرنگار المنار در صعده در گزارشي گفت: مردم صعده تظاهرات کردند که بزرگترين تظاهرات آنان در محکوميت حملات هوايي هواپيماهاي بدون خلبان آمريکايي است .

« الله اکبر ، مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل ، نفرين بر يهود و پيروزي براي اسلام است » از شعارهاي تظاهرکنندگان بود .

بزرگي تظاهرات به سبب ويژگي اين تظاهرات بود زيرا براي نخستين بار بود که هواپيماهاي بدون خلبان آمريکايي يکشنبه گذشته به منطقه آل ابو جباره در استان صعده حمله کردند و همين باعث خشم مردم صعده و جنبش حوثي « انصار الله » شده است .

صالح صماد مسئول فرهنگي در جنبش انصار الله گفت :« آمريکا نمي تواند اين جنبش را هدف قرار دهد زيرا جنبش ديني و قانوني است . اين جنبش آمريکا را در تنگنا قرار داده است اما واشنگتن به بهانه حمله به القاعده مي خواهد به جنبش انصار الله ضربه بزند ».

به نظر مي رسد حريم کشور يمن به بهانه جنگ با شبکه القاعده مباح شمرده شده است تا آمريکا با توجه به ضعف دولت مرکزي هرآنچه مي خواهد انجام دهد.

با گسترش حملات هواپيماهاي آمريکايي به سوي شمال و صعده ، پرسشهايي درباره اهداف تشديد حملات آمريکا به مناطق يمن و مردم آن مطرح شده است .

محسن شامي از ساکنان صعده گفت :«آنها ( حکومت ) به آمريکا چراغ سبز نشان مي دهند تا حملاتش را گسترش دهد».

حسين فايغ از ديگر ساکنان صعده گفت :« تحرکات محدود مردمي باعث شده است آمريکايي ها حملاتشان را تشديد کنند و ما اين را در جنوب شاهد بوده ايم و بيشترين حملات به منطقه بيضا متمرکز بوده است اما مردم اين منطقه شاهد تظاهرات جدي مردمي عليه آمريکا نبوده است ».

در اين تظاهرات سربازاني که در پادگانهاي صعده مستقر هستند شرکت کرده بودند .

روحانيون و کودکان نيز در اين تظاهرات شرکت کردند.

پيام تظاهرکنندگان آن بود که با همدستي دولت يمن با جنايات آمريکا مخالفند .

شرف الدين گفت همچنانکه پرواز گسترده هواپيماهاي بدون خلبان آمريکايي در ترساندن مردم صعده شکست خورد تظاهرات گسترده ديروز و شعارهاي تظاهرکنندگان بيانگر آن بود که بمباران نيز نمي تواند آنها را بترساند .

برچسب ها: آمریکا ، تظاهرات ، یمن ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار