دبير علمی سمينار سراسری طب و ايثار گفت: اين سمينار با حضور بيش از 500 مهمان از سراسر کشور در مشهد مقدس در تاريخ های 8 و 9 آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

  رضا سعيدي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: بررسي مشکلات شايع طبی ايثارگران و جانباران ، تازه هاي درمان و روش های نوين درمان جانبازان جنگ، امنيت ملی، پدافند غيرعامل، بيوتروريسم، ارج نهادن به رشادت‌ها و ايثارگري‌هاي هشت سال دفاع مقدس، يادآوري و تجليل از فداکاري‌هاي  پزشکان ايثارگر و خانواده هايشان را از اهداف برگزاري اين سمينار عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محورهای اصلی این سمینار را روانشناسی پزشکی جنگ، بیمارستان صحرایی، آثار استفاده از سلاح های میکروبی و شیمیایی در جنگ، نقش پزشکان- امدادگران و پرستاران در جبهه، مراقبت های پرستاری و بهداشت جانبازان شیمیایی عنوان کرد.

سعیدی ادامه داد: از دیگر محورهای اصلی سمینار می توان به نقایص ایمنی شایع در کودکان مناطق جنگی، تازه های درمان، توان بخشی، معاینه ی دوره ای جانبازان شیمیایی، آشنایی با تجهیزات توان بخشی، اقدامات بهداشتی لازم جهت خانواده ای جانبازان  اشاره کرد.

وی تصریح کرد: سمینار سراسری طب و ایثار دارای محورهای فرهنگی نیز می باشد که در دو بخش شهدای دانشجو و بیداری اسلامی در جهان اسلام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یادآوری می شود: آخرین تاريخ ارسال مقالات به دبیرخانه همایش 15 آبان ماه می باشد و به 10 مقاله برتر اين همايش جوایزی اهدا خواهد شد. /س

 

برچسب ها: سمینار ، طب ، ایثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.