فرماندار قصرشیرین از آمادگی كامل این شهرستان برای انتقال تجربیات خود در بخش های كشاورزی و اقتصادی و توسعه همكاری ها با شهر زوراز توابع استان سلیمانیه اقلیم كردستان عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'حسین پروین تلاش امروز كشورهای مختلف برای یافتن اشتراكات جهت گسترش روابط را مهم خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران با اقلیم كردستان عراق بدلیل داشتن اشتراكات فرهنگی، قومی و دینی رابطه ای حسنه و نزدیك دارند.

وی دررابطه با موقعیت دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قصرشیرین، افزود: سال گذشته از این مرزها حدود دو میلیارد دلار كالا به عراق صادر شده كه افزایش این میزان در سال جاری با توجه به صادرات یك میلیارد و 300 میلیون دلاری در هفت ماه امسال، دور از انتظار نیست.

پروین بااعلام تردد روزانه سه هزار نفر زوار و مسافر از این دو مرز رسمی به كشور عراق بیان داشت: مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه بین المللی زمینی خاورمیانه ظرفیت مطلوبی برای افزایش حجم سفرهای اتباع دو كشور است.

فرماندار شهرستان زور اقلیم كردستان عراق با ابراز خرسندی از حضور در شهرستان قصرشیرین، گفت: داشتن دو مرز رسمی بعنوان یك نعمت بزرگ برای مردم این منطقه است و ما آماده بهره گیری از توانمندی و تجربیات قصرشیرین در بخش های كشاورزی و اقتصادی و گسترش مبادلات بازرگانی هستیم.

وی در پایان افزود : چون مردم ما دارای اشتراكات قومیتی، فامیلی، فرهنگ و زبان مشترك با مردم استان كرمانشاه هستند نخست وزیر و سران حكومت اقلیم كردستان گسترش همكاریها و روابط اقتصادی و بازرگانی و روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داده اند.

برچسب ها: کرمانشاه ، قصرشیرین ، زور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.