اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌هایی همچون تهیه نقشه کاداستر اراضی و اجرای طرح کمربند حفاظتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ، معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان این مطلب، گفت: برای تهیه نقشه کاداست اراضی ملی نیاز به بودجه هنگفتی است و به همین خاطر امسال به‌صورت محدود این طرح در شهرستان‌های خرمدره و طارم به مرحله اجرا در آمده است.

سلطان‌نژاد با بیان اینکه تهیه نقشه باعث می شود که اطلاعات دقیقی از اراضی به دست آید، افزود:تامین اعتبار مورد نیاز بزرگترین مشکل است در حالی که نیروی متخصص در اختیار بوده و می‌توان در مدت زمان کم برای اراضی نقشه تهیه کرد.

وی به مشکل کمبود اعتبار برای اجرای طرح کمربند حفاظتی نیز اشاره کرد و تصریح کرد:این طرح از سال 86 آغاز شده است اما روند اجرای آن بسیار کند بوده و هر سال فقط چند کیلومتر از محدوده اراضی علامت‌گذاری می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای نصب بنچ‌مارک در مناطق بحرانی نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار است در حالی که مبلغ بسیار ناچیزی برای این امر تعلق می‌یابد و همین موضوع نشان می‌دهد که دلیل کندی کار در چیست.

سلطان‌نژاد در بخش دیگری با اشاره به اینکه ضریب پوشش حفاظتی استان 45 درصد است،افزود: این مقدار ضریب پوشش راضی‌کننده نیست و همین موضوع امکان تصرف اراضی ملی را برای عده‌ای فراهم می‌کند در حالی که با تامین اعتبار برای اجرای طرح‌هایی همچون کمربند حفاظتی و تهیه نقشه کاداست می‌توان این رقم را افزایش داده و نظارت بر اراضی را بیش از گذشته کرد تا کسی به این مناطق دست‌درازی نکند.

وی در ادامه به آغاز طرح استعدادیابی اراضی در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح اراضی از نظر کاربری مطالعه خواهند شد و در پایان بانک اطلاعاتی خوبی در اختیار قرار می‌گیرد که این موضوع در ارزش‌گذاری تعیین کاربری تاثیر به‌سزایی دارد.

سلطان‌نژاد خاطرنشان کرد: امسال 12 هزار هکتار از اراضی استعدادیابی می شود و نوع خاک آنها نیز مشخص خواهد شد. همچنین تا چند هفته آینده نرم‌افزار پاسخگویی به استعلامات ارباب رجوع راه‌اندازی خواهد شد که از طریق آن افراد می‌توانند به‌صورت آنلاین پاسخ استعلامات خود را دریافت کنند./س

برچسب ها: تهیه ، نقشه ، کاداستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.