در شش ماهه نخست امسال 352 نفر بر اثر برق گرفتگي در كشور جان باختند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي هاي برق‌گرفتگي 388 مورد بود، 9.3 درصد كاهش يافته است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، از كل موارد برق گرفتگي در نيمه اول امسال 314 نفر مرد و 38 نفر زن بودند، اين در حالي است كه تعداد مردان فوت شده بر اثر برق گرفتگي در نيمه اول سال قبل 349 و تعداد زنان 39 نفر بود.

بر اساس اين گزارش در شش ماهه امسال بيشترين موارد برق گرفتگي با 75 مورد در شهريور ماه و كمترين آن با 36 مورد در فروردين ماه ثبت شده ‌است. همچنين در اين مدت استان‌هاي تهران ( 55 نفر)، خوزستان (46 نفر) و فارس (26 نفر) داراي بيشترين و استان‌هاي ايلام و سمنان (هر كدام با  يك نفر)، مركزي (دو نفر) داراي كمترين مرگ ناشي از برق‌گرفتگي بوده‌اند. يادآور مي شود استان خراسان جنوبي هيچ مورد مرگ بر اثر برق گرفتگي در شش ماهه  نخست امسال نداشته‌ است.

گفتني است در دهه 80، با سير صعودي آمار مرگ ناشي از برق‌گرفتگي مواجه بوديم به نحوي كه اين آمار از حدود 400 فوتي در سال 1380 به 750 فوتي در سال 1389 رسيده‌ است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار