رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان گفت: اینکه دستمزد مربیان خارجی از سوی فدارسیون تقبل شود منطقی نیست.

محمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از اهداف فدراسیون و هیئت رئیسه جذب مربیان خارجی طراز اول است و در صورتیکه بخواهیم مربی خارجی جذب کنیم باید جز بهترین ها باشند تا ازحضور آنها بهره لازم را ببریم.

وی گفت: پیش ازاین اعلام کرده بودم که در خصوص عملکرد مربیان پس از رقابت های المپیک تصمیم گیری خواهیم کرد چرا که باید عملکرد آنها را در این مسابقات ارزیابی می کردیم و در حال حاضر این نتیجه رسیدیم که با چند مربی قطع همکاری کنیم.

اسبقیان افزود: در حال حاضر شرایط ویژه ای در کشور حاکم است به همین دلیل در این شرایط ما باید صرفه جویی کنیم و با استفاده از تجربه مربیان داخلی ارز را از کشور خارج کنیم به طور مثال زمانیکه پیش ازا ین فدراسیون ماهیانه مبلغ 5 میلیون تومان به عنوان دستمزد به مربی خارجی پرداخت می کرد و در حال حاضر به دلیل افزایش نرخ ارز باید ماهیانه 25 میلیون تومان پرداخت شود که این امر به هیچ وجه منطقی نیست و این در حالی است که با این مبالغ ما می توانیم با خرید تجهیزات استانها را نیز تجهیز کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه تا پایان سال مسابقات مهمی را در پیش نداریم به همین دلیل در حال حاضر حضور مربی خارجی چندان ضروری نیست و خوشبختانه در حال حاضر برنامه داخلی تیم های ملی پیگیری می شود و به طوریکه از فردا مرحله جدیدی از تمرینات آماده سازی قایقرانان در رشته های مختلف برگزار خواهد شد و در نظر داریم مسابقات قهرمان کشوری اسلالوم را نیز برگردانیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان اظهار داشت: خوشبختانه ما مربیان بسیار خوبی دراختیار داریم به طوریکه با هدایت مربیان داخلی قایقرانان جوان کشورمان در مسابقات داخلی صاحب مدال شوند و با ایجاد انگیزه می توانیم شرایطی را فراهم کنیم که حتی قایقرانان عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

وی گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی ما در نظر داریم تا پایان سال با مربیان داخلی فعالیت های قایقرانی را پیگیری کنیم.

اما در نظر داریم مربیان خوب وسطح بالایی را خدمت بگیریم.

وی در خصوص عملکرد مربی ازبک تیم ملی آبهای ارام تصریح کرد: پیش ازاین یولداشف ازبک هدایت تیم های ملی آبهای آرام کشورمان را بر عهده داشت که فدراسیون با وی قطع همکاری کرد دلیل اصلی آن مسائل مالی نبوده این مربی عملکرد خوبی داشت اما جزو مربیان طراز اول دنیا نمود و برای ارزیابی عملکرد وی باید نتایج بدست آمده المپیک را بررسی کنیم.

**طالبیان و معتمدی شاگردان مربی داخلی بودند نه خارجی

وی گفت: احمدرضا طالبیان و آرزو معتمدی از کشورمان 2 قایقرانی بودند که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند که به دست آمدن این موفقیت در زمان مربیگری ایرج اقلیمی بود و آنها شاگرد این مربی بودند و در رشته روئینگ نیز سولماز عباسی، با هدایت افشین فرزام و موفق به کسب مجوز المپیک شد و موفقیت مربیان داخلی نشان می دهد که مربیان خارجی در کسب این نتایج نقش پررنگی نداشتند به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که از این پس دیگر با مربیان درجه 2 همکاری کنیم.

وی یادآور شد: در صورتیکه کمیته ملی المپیک دستمزد مربیان خارجی را تقبل کنند فدراسیون باید این مبالغ را بپردازد که تقبل این هزینه ها به هیچ وجه به صرفه نیست.

وی در خصوص حضور مربی آلمانی در ایران گفت: با توجه به اینکه در رشته روئینگ ما نیاز به یک مربی خارجی هستیم به همین دلیل پیش از این با مربی آلمانی وارد مذاکره شدیم و قرار است وی برای انجام مذاکراتی وارد کشورمان شود و در صورتیکه با این مربی به توافق رسیدیم از وی از سال آینده در تیم ملی روئینگ استفاده خواهیم کرد و با توجه به اینکه یکی از رشته های مدال آور است به همین دلیل افشارزاده در این خصوص با ما همکاری خواهد کرد.

وی در پایان در خصوص مربی خارجی فعال در تیم ملی بادبانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هدایت تیم ملی بادبانی کشورمان برعهده خالد پرویز پاکستانی است و این مربی اعلام کرده است که علاقمند به فعالیت در تیم ملی کشورمان است که به اعتقاد بنده بحث مربیان خارجی چندان حاد نیست اما این را قبول داریم که ما نیاز داریم در این رشته از دانش روز مربیان دنیا استفاده کنیم اما به دلیل برخی مشکلات مالی امکان استفاده از مربیان خارجی وجود ندارد، البته ما در این برهه با حمایت از ورزشکاران شرایطی را فراهم کردیم که آنها در بخش مربیگری نیز فعال شوند به طوریکه در حال حاضر احمد احمدی یکی از بهترین قایقرانان کشورمان در رشته بادبانی موفق شد حضور در کلاس مربیگری به عنوان یکی از مربیان این دوره ها را در قطر پشت سر بگذارد و به همین دلیل وی در آینده می تواند جایگزین خوبی برای سایر مربیان کشورمان باشد و ما امیدواریم به زودی با تدابیر مسئولان کشور مشکلات مالی پیش آمده به زودی برطرف شود./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار