عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: جمهوري اسلامي ايران در ميان ساير اعضاي کشورهاي عضو اوپک تنها کشوري به شمار مي رود که از شايستگي دبيرکلي برخوردار است.

حسين نجابت در گفتگو با خبرنگار‌ پارلماني باشگاه‌خبرنگاران، با اشاره به نشست آتي اوپک در راستاي انتخاب دبيرکل اين سازمان، گفت: با توجه به سنگ اندازي‌هاي برخي اعضا که در لابي غرب قرار دارند جمهوري اسلامي ايران نبايد از شانس دبيرکلي اوپک برخوردار نشود اما اين در حالي است که تنها کشور شايسته براي دبيرکلي اوپک درميان سايرکشورها جمهوري اسلامي است.

وي در ادامه با اشاره به فرصت کم باقي مانده در آستانه نشست آتي اوپک در جهت تعيين دبيرکلي اين سازمان تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران بايد با رايزني‌هاي مناسب جايگاه برجسته خود را در بين ساير کشورهاي اوپک، براي انتصاب به سمت دبيرکلي نشان دهد.

عضو کميسيون انرژي اظهار داشت: با توجه به اهرم‌هاي ديپلماسي، جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند از نقش بارز خود در رهبري گروه "نم" استفاده کند اما نبايد از اين نكته غافل شد كه اعضاي اين سازمان در تصميم‌گيري‌ها براي برنامه هاي خود ايفاي نقش مي‌کنند.

نجابت مطرح کرد: يکي ديگر از نقاط قوت ما در راستاي انتخاب دبيرکلي اوپک وجود کانديدايي مطرح ازسوي جمهوري اسلامي ايران است.

نماينده مجلس نهم با اشاره به لابي سنگين عربستان با اتحاديه اروپا و غرب خاطرنشان کرد: عربستان بارها قوانين اوپک را زيرپا گذاشته است و در طي چند سال گذشته نشان داده که نمي‌تواند بعنوان يک عضو تأثيرگذار مورد اعتماد قرار گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اوپک ، دبیرکل ، انتخاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار