این روزها هوای پاییزی از راه رسیده است و سرمای خاصی نیز به همراهش برای ما آورده است. این سرما باعث شده تا بسیاری از خانواده ها به فکر راه هایی برای گرم کردن خانه باشند.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران گرم کردن خانه ها یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانواده این روزها با آن ها در ارتباط هستند ولی می توان با استفاده از چند راهکار بسیار ساده از گرمایی که وارد خانه شده است لذت برد.

*تمام پنجره ها را كاملاً ببنديد و قفل كنيد ولي در طول روز، زماني كه دماي خارج بيشتر از داخل است آنها را باز نمائيد.توجه داشته باشید که تنظیم دمای خانه یکی از مهمترین نکات است.

*تمام منافذ پنجره ها را مسدود كنيد. براي اين كار مي توانيد از پلاستيك يا يك حوله استفاده نمائيد. به تازگی چسب های مخصوصی نیز مخصوص درزگیری پنجره ها وارد بازار شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

*درجلوي پنجره هايي كه نورگير هستند كركره هاي عمودي آويزان كنيد. اين كار باعث مي شود هواي سرد بيرون بماند و هواي داخل خانه گرم شود. شما در ضمن مي توانيد منافذ پنجره هاي خود را با ورقه هاي پلاستيكي بپوشانيد.




*درها را قفل كنيد. اطراف چارچوب در و زير آن را بپوشانيد، براي اين كار يك حوله به كار ببريد. استفاده از پارچه های نازک نمی تواند خیلی جلوی ورود سرما به خانه را بگیرد.

*از اتاق هاي كوچكتر استفاده كنيد. به عنوان مثال اگر اتاق خواب شما از اتاق نشيمن كوچكتر است جاي آنها را عوض كنيد. شاید به نظر ایده بسیار عجیبی باشد اما امتحان آن خالی از لطف نیست.

*دراتاق هايي كه از آنها استفاده نمي شود را ببنديد. اين كار، سد ديگري ميان شما و هواي سرد بيرون ايجاد مي كند و در ضمن به كاهش جريان هوا و در نتيجه حفظ بهتر گرماي آن منجر مي شود.

*از درستي كار هيترها مطمئن شويد. يادتان باشد هواي سرد به اتاق هاي گرم برمي گردد و بنابر اين مي تواند به آساني جريان يابد.

*پرده ها را بكشيد. پرده هاي سنگين مانع از خروج هواي داخل خواهند شد. فقط در هواي آفتابي پرده ها را كنار بكشيد.

*بخار، ميزان رطوبت را در خانه شما افزايش مي دهد، زيرا هوا را متراكم تر مي كند. گرم كردن هواي نمناك نياز به انرژي بيشتري دارد.
بيش از حد لزوم به آشپزخانه نپردازيد. اين كار رطوبت خانه را بيشتر مي كند.

*تا آنجا كه امكان دارد اجازه دهيد آفتاب به خانه شما راه يابد. بر روي ديوارهايي كه در معرض تابش آفتاب قرار دارند چيزي تكيه ندهيد.
برچسب ها: گرم کردن ، هدفمندی ، پاییز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار