در پی کاهش طرح های اعتمادساز در انگلیس و برآوردها مبنی بر اینکه اقتصاد این کشور احتمالا در سه ماهه آخر امسال با مشکلاتی در دستیابی به رشد اقتصادی همراه است اعتماد عمومی مردم انگلیس به شرایط مالی و اقتصادی این کشور در ماه اکتبر به پایین ترین سطح در ماههای اخیر رسید.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،  به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، نتیجه تحقیقات شرکت جی اف کا نشان می دهد شاخص اعتماد مصرف کننده در انگلیس از منفی 28 در سپتامبر به منفی سی در اکتبر کاهش یافته است. با اینکه اعتماد مصرف کننده در انگلیس در هفت سال گذشته بدون وقفه منفی بوده است اما این روند نزولی برای اولین بار از ماه مارس تاکنون رخ داده است.
کاهش اعتماد مصرف کننده در انگلیس اقتصاددانانی را که هفته گذشته پیش بینی کردند این شاخص در منفی بیست و هشت باقی می ماند متعجب کرد.
عامل اصلی کاهش این شاخص، افزایش نگرانی مردم انگلیس نسبت به درآمدهای مالی خود در دوازده ماه پیش رو است.
نیک مون مدیر کل شرکت تحقیقاتی جی اف کا اعلام کرد:« ناپایداری روند بهبود اوضاع اقتصادی بر این حقیقت تاکید دارد که مردم نسبت به اوضاع مالی خود در دوازده ماه آینده بسیار نگرانند. این امر قطعا بیانگر این نیست که همزمان با خروج رسمی از رکود اقتصادی تمایل مردم به خرید افزایش می یابد.»
این تحقیق نشان می دهد با توجه به اینکه احتمال خرید اقلامی اصلی نظیر خانه جدید، خودرو یا وسایل خانگی اندک است، طرح دولت انگلیس برای ایجاد توازن اقتصادی از طریق تولید و صادرات به جای هزینه و ارائه خدمات همچنان یک هدف دور از دسترس است. با توجه به این یافته ها، اقتصاد انگلیس برای دستیابی به رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم امسال با مشکل مواجه می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار