در آستانه افتتاح هفتمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال برزیل عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت ها لقب گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران برخلاف جام جهانی فوتبال که قدمتی 82 ساله دارد جام جهانی فوتسال مسابقات نوپایی دارد و با اینکه 18 دوره از جام جهانی فوتبال می گذرد جام جهانی فوتسال در استانه افتتاح هفتمین دوره است.

نخستین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال در سال 1989 به میزبانی قاره اروپا و کشور لاله در هلند برگزار شد که در آن سال برزیل در فینال رقابت ها 2 بر یک میزبان را برد و عنوان نخستین قهرمان جام جهانی این رشته را از آن خود کرد.

در دومین دوره تیم رقابت به سال 1992 در شرق آسیا هنگ کنگ میزبان بود و در آن دوره نیز برزیل با پیروزی چهار بر یک برابر آمریکا به دومین قهرمانی خود رسید، اسپانیا با برد 9 بر 6 در برابر تیم ملی فوتسال ایران سوم شد و تیم ملی ایران در مکان چهارم قرار گرفت.

در سومین دوره این پیکارها در سال 1996 در اسپانیا انجام شد و تیم ملی برزیل با برد 6 بر 4 برابر اسپانیا برای سومین بار پیاپی قهرمان شد روسیه نیز با پیروزی برابر اوکراین در مکان سوم قرار گرفت.

دوره بعدی پیکارهای جام جهانی فوتسال در سال 2000 و در آمریکای شمالی به میزبانی گواتمالا انجام گرفت در آن دوره اسپانیا برای نخستین بار چهار بر سه برابر برزیل مدعی به پیروزی رسید و قهرمان شد و پرتغال و روسیه سوم و چهارم شدند.

پنجمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال در سال 2004 و در چین تایپه برگزار شد در آن سال اسپانیا با برد 2 بر یک برابر ایتالیا قهرمان شد و برزیل و آرژانتین نیز عناوین سون و چهارم را به دست آوردند.

در سال 2008 و در ششمین دوره این پیکارها برزیل میزبان شد که با برد چهار بر سه مقابل اسپانیا در ضربات پنالتی برای چهارمین بار قهرمان جهان شد، ایتالیا و روسیه هم عناوین سوم و چهارم را کسب کردند.

اما هفتمین دوره پیکارهای جام جهانی فوتسال به میزبانی بانکوک تایلند یازدهم آبان افتتاح می شود و تیم فوتسال کشورمان نیز در این رقابت ها حضور دارد.

این مسابقات در چهار سالن بانکوک تا 28 آبان برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال برزیل که با پنج قهرمانی در مسابقات جام جهانی پر افتخارترین تیم در این پیکارها محسوب می شود در جام جهانی فوتسال معتبرترین رقابت بین المللی این رشته نیز با چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم محسوب می شود که سه قهرمانی این تیم پی در پی کسب شده است.

همچنین اسپانیا نیز در مسابقات جام جهانی فوتسال 2 عنوان قهرمانی در کارنامه خود دارد به جز تیم های اسپانیا و برزیل تا به حال تیم دیگری صاحب قهرمانی در این رقابت ها نشده است.

قاره های اروپا و آسیا هر کدام 2 میزبانی، آمریکای شمالی و جنوبی هر کدام با یک میزبانی در این رقابت ها شرکت داشته اند.

تیم ملی فوتسال کشورمان دوازدهم آبان در نخستین بازی به مصاف تیم ملی اسپانیا مدعی قهرمانی جام جهانی می رود.

ایران در گروه دوم این رقابت ها علاوه بر اسپانیا با تیم های پاناما و مراکش همگروه است./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار