به بهانه آغاز یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر تکواندو

دانشگاه آزاد پرافتخارترین تیم لیگ برتر/توفیق اجباری که نصیب تیم های حاضر می شود

یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر تکواندو، باشگاه های کشور جام خلیج فارس 13 آبان در خانه تکواندو تهران افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر تکواندو جوانان و بزرگسالان باشگاه های کشور جام خلیج فارس 13 آبان به میزبانی خانه تکواندو تهران افتتاح می شود.

قرار است هفته نخست رقابت های لیگ برتر پس از برگزاری مراسم افتتاحیه برگزار شود برخلاف سالهای گذشته رقابت های لیگ برتر در فصل جاری با شرکت هفت تیم پیگیری نی شود این در حالی است که سال گذشته مسابقات با 9 تیم برگزار شد لیگ برتر تکواندو تا سال 80 به صورت مشترک با لیگ دسته یک نقش جهان برگزار می شود اما نخستین دوره این لیگ از سال 81 کلید خورده است.

در این دوره تیم های هسااصفهان پاس و ذوب آهن عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در سومین دوره این پیکارها برای دومین بار پیاپی تیم پاس قهرمان شد، پرسپولیس و دانشگاه آزاد اسلامی نیز دوم و سوم شدند.

در سال 84 تیم های پاس، دانشگاه و پیروزی تهران عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

در پنجمین دوره لیگ برتر در سال 85 تیم های دانشگاه آزاد اسلامی پاس و مناطق نفت خیز جنوب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در سال 86 تیم دانشگاه آزاد قهرمان شد، مناطق نفت خیز جنوب و جوانه عناوین دوم و سوم را کسب کردند در سال 87 نیز همان تیم ها اول تا سوم دوره قبل سکوهای اول تا سوم را از آن خود کردند.

در سال 88 تیم فولاد ماهان اصفهان یا همان تیم جوانه قهرمان شد

دانشگاه آزاد اسلامی و گاز فجر جم سکوهای دوم و سوم را اشغال کردند/

در سال 89 و در نهمین دوره پیکارهای لیگ برتر تیم های دانشگاه آزاد ، گاز فجر جم و شهرداری بندر عباس عناوین اول تا سوم را بدست آوردند.

در سال 90 و در دهمین دوره پیکارهای لیگ برتر شهرداری بندر عباس برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر تکواندو شد، تیم های دانشگاه آزاد اسلامی و قوامین ناجا هم عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

طی 10 دوره برگزاری مسابقات لیگ برتر تیم دانشگاه آزاد اسلامی با چهار دوره قهرمانی ، سه دوره نائب قهرمانی و یک عنوان سومی پر افتخار ترین تیم محسوب می شود، پاس نیز با سه دوره قهرمانی پی درپی، و 2 نائب قهرمانی در مکان دوم قرار دارد و تیم های هسا با یک عنوان قهرمانی، یک عنوان نائب قهرمانی، فولاد ماهان با یک عنوان قهرمانی، دو مقام سومی و شهرداری بندر عباس با یک قهرمانی و یک عنوان سومی در مکان های بعدی قرار دارند.

از جمع تیم های حاضر در این فصل تیم جوانه از لیگ برتر انصراف داده و شهرداری بندر عباس قهرمان سال گذشته نیز منحل شده است.

بر اساس اعلام سازمان لیگ با توجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی 2012 در سوم تا پنجم آذر پس از برگزاری هفته اول لیگ برتر به مدت یک ماه تعطیل می شود.

این در حالی است که در صورت برگزاری مسابقات تیم هایی که ملی پوشان خود را در اردوی تیم ملی دارند متضرر می شوند و از سویی دیگر تعطیلی لیگ باعث به وجود آمدن شکایاتی از سوی سایر تیم ها شده است اما با توجه به تعویق رقابت ها سازمان لیگ خواهان برگزاری مسابقاتی منظم طبق برنامه است.

در واقع با توجه به کمبود زمان و در پیش بودن جام بین المللی فجر سازمان لیگ چاره ای به جز برگزاری رقابت ها در این زمان ندارد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار