استاندار اصفهان گفت: اقتصاد مقاومتی بر مبنای همدلی، مودت و انسجام مردم و بخش‌های مختلف محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ذاکر اصفهانی در جمع صادر کنندگان نمونه استان بااشاره بهاینکه در متون اقتصادی با واژه‌های همچون ریاضت اقتصادی روبه‌رو بودیم اظهار کرد: این واژه بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی تغییر نام پیدا کرد.

استاندار اصفهان از 2 هزار و 54 میلیون دلار صادرات غیر نفتی در اصفهان طی شش ماهه ابتدای امسال خبر داد و تاکید کرد: باید با در نظر گرفتن تهدیدهایی که در بخش اقتصادی وارد شده آنها را همانند دیگر کشورها به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: صادرات غیر نفتی استان در شش ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 44.3 درصد و از نظر ارزش بیش از 43 درصد رشد داشته است.

علیرضا ذاکراصفهانی خاطرنشان کرد: شرایط خوبی در استان اصفهان به لحاظ ارتقای رشد و توسعه صادرات وجود دارد که این را می‌توان مدیون صنعتگران دانست.

وی ادامه داد: شرایط حساس اقتصادی که هم اکنون رقم خورده هیچ‌گاه در هیچ صحنه اقتصادی دنیا وجود نداشته و این تحریم بزرگ برای تحریم کننده‌ها نیز یک تجربه جدید به حساب می‌آید.

وی با اشاره به خدمت رسانی چندین کمیته و کارگروه اقتصادی در استان اذعان داشت: این نیروها محدود به استانداری نمی‌شوند وتلاش‌های همکاران در دستگاه‌های اجرایی نشان از رشد اقتصادی در استان اصفهان دارد.

ذاکراصفهانی اضافه کرد: ادبیاتی که در صحنه اقتصادی از سوی دولت موجود بود زمینه‌ساز تعاملات بسیار خوبی شد که با ارتباط تنگاتنگ با صنعتگران قصد خدمتگزاری در این عرصه را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشد اقتصادی صنعت کشاورزی عنوان کرد: از سال 88 تا کنون تولیدات کشاورزی رشد 400 درصدی داشته که برای نمونه سیب درختی سمیرم که در سال 88 حدود100 هزار تن تولید داشته، در سال جاری به 400 هزار تن رسیده که نشان دهنده تدبیر مسئولان استان در سال‌های اخیر است.

استاندار اصفهان یادآور شد: سال گذشته با وجود خشکسالی، در شرق اصفهان شاهد رکورد شکنی در بخش کشاورزی و به دنبال آن برگزاری جشن سپاس بودیم.

وی اعتبارات هزینه شده در بخش کشاورزی را در دو سال اخیر کم نظیر دانست و افزود: اعتبارات ویژه‌ای که برای شیوه‌های نوین آبیاری به کشاورزان داده شد بی نظیر بود؛ به طوریکه اعتبارات این بخش طی دو سال گذشته با اعتبارات هزینه شده در طول تاریخ برابر است.

علیرضا ذاکر اصفهانی در پایان با اشاره به اینکه در استان اصفهان هنوز از تمام ظرفیت‌ها استفاده نشده است و باید تهدیدها به فرصت تبدیل شود اظهار داشت: این مقوله در تمام دنیا اتفاق می‌افتد و انسان در شرایط سختی تمام توان خود را به کار می بندد تا با بحران و سختی مقابله کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.