مدیر برنامه ریزی و بودجه سازمان منطقه آزاد ارس از اخذ مجوز زیست محیطی سایت صنايع سنگين از سوی سازمان محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، داداش زاده با اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه یکی از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد ارس حرکت در راستای رسیدن به توسعه پایدار می باشد؛ لذا این سازمان در کلیه راهبردها و سیاستهای متخذه توجه به اخلاق زیست محیطی را پیش روی برنامه ها و فعالیتهای توسعه ای خود قرارداده که از جمله آنها طرح شهرک صنایع سنگین محدوده ارس می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به تفاوت در ماهیت فعالیت های مختلف طرح ریزی شده در فاز ساختمانی و بهره برداری شهرک صنایع سنگین به منظور به حداقل رساندن فاکتور های منفی در جهت استقرار صنایع و فعالیتهای مرتبط، ایجاد رشد و توسعه اقتصادی متناسب منطقه با توسعه پایدار موجب گردید که با پی گیریهای متعدد در صدد ارائه راهکارهای مدیریتی کاهش اثرات سوء حاصل از فعالیتهای پیش بینی شده در سایت فوق الذکر بوده پس از تهیه طرح ارزیابی زیست محیطی مربوطه موفق به اخذ مجوز زیست محیطی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور گردیده است.

وی افزود: اين شهرک در جنوب منطقه آزاد ارس با هدف استقرار صنايع فلزي و ماشين سازي در منطقه آزاد ارس در 1400 هکتار وسعت تعريف شده است. /س

 

برچسب ها: مجوز ، زیست ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.