سرپرست تیم بسکتبال فولاد ماهان اصفهان اعتقاد دارد درصد بازیکنان ذوب آهن همیاری بیشتر از ماهان است و این تیم را باید ذوب آهن زنجان نامید.

امیر عطابخش در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: آخرین وضعیت تیم فولاد ماهان را یک روز قبل از شروع لیگ تشریح کرد، تیم ما تمریناتش را به موقع و از اوایل شهریور آغاز کرد و اولین تیمی بودیم که به صورت حرفه ای تمرینات خود را در کنار دوره بدنسازی و تمرینات هوازی شروع کردیم.
 
وی ادامه داد: در فصل تابستان که خواسته های کادر فنی به خوبی انجام شد و پس از آن هم بازی های تدارکاتی ترکیه و تمرینات خوبی را در این کشور پشت سرگذاشتیم،‌ به جز عماد سلمانی، اوشین ساهاکیان، اصغر  کاردوست که اولی به خاطر مشکلات خروج از کشور و دو مورد بعدی به خاطر  جام باشگاه ها در تمرینات نبودند بقیه از جمله 2 بازیکن خارج در این اردو برای لیگ آماده شدند.
 
* با تمام رقیبان اصلی در هفته های اول رو برو می‌شویم
 
وی ادامه داد: نزدیک به چهار روز ترکیب کامل خود را در اختیار داشتیم اما به هرحال جو بسیار خوبی در تیم حاکم بوده و از نظر فیزیکی نیز شرایط بازیکنان با توجه به فصل بدنسازی و آماده سازی مناسب عالی است.
 
عطا بخش اشاره کرد: قرعه کشی لیگ به گونه ای بوده که در بازیهای اول دقیقا با مهمترین رقیبان خود رو به رو می‌شویم، در هفته اول هم با زنجان بازی داریم، تیم خوبی که با مربی و بازیکنان خوب و ترکیبی جوان و با تجربه از مدعیان لیگ خواهد بود،‌ امسال پنج یا شش تیم بهتر از بقیه هستند و ملی پوشان هم در بین این تیم ها تقسیم شده اند.
 
* به تیم های مقابل با دید قهرمان نگاه می‌کنیم

سرپرست ماهان گفت: با تقسیم بندی انجام شده تیم هایی مثل مهرام، ماهان،‌ پتروشیمی و زنجان تقریبا برابر اند و رقابت ما هم با همین حریفان است مگر اینکه اتفاق خاصی در این میان بیفتد، در هرحال مجوعه ماهان به تیم های مقابل به دید قهرمان نگاه می‌کند.
 
عطا بخشی از بازیکن خارجی تیم خارجی گفت: به جز نیکولاس که سال قبل هم در ایران بوده، محمد کنه بازیکن پست پنج تیم ساحل عاج که ملیت فرانسوی نیز دارد با سابقه حضور در جام ملت های آفریقا و جام جهانی به تیم ما ملحق شده است.
 
این بازیکن پرش های خوب با قدرت بدنی بالایی دارد و علاوه بر خصوصیات فنی خوب از نظر اصول حرفه ای و اخلاقی هم قابل تأیید است.
با توجه به اینکه تنها استفاده از یک بازیکن خارجی را در زمین داریم براساس تفکر مربیان نیکول و محمد هردو به تیم ما کمک خواهند کرد.
 
*به اکبری اعتماد کامل داریم

وی وضعیت پست 3 (فوروارد کوچک) تیم را تشریح کرد: در این پست محمد رضا اکبری را داریم که با وجود توان زیاد و حضور در تیم ملی به عنوان ذخیره صمد نیکخواه کمتر به وی بازی می رسید این بازیکن امسال از تمرینات پیش فصل به تیم ما ملحق شده و با انگیزه بالا و اعتماد مربیان بسیاری از قابلیت های فنی را نشان می دهد.
همانطوری که در بازیهای تدارکاتی هم بسیار خوب کار کرده و خواسته ها را برآورده کرد.
 
عطا بخش تأکید کرد: در لیگ به همین شکل جلو می رویم تا بینیم این بازیکنان جواب می دهند یا نه؟ فعلاً کارد فنی در پست 3 به اکبری اعتماد کامل کرده و اوشین نیز بیشتر از سال قبل بازی می گیرد هرچند اوشین در فصل تابستان کمتر کا ربدنسازی کرده و کار سختی برای پیدا کردن خود دارد.
 
وی بازیکن بزرگی است و مطمئنم در راه هدف ماهان سرنوشت ساز و تأثیر گذار است.
 
*منتظر کفپوش های آلمانی هستیم
 
بازی اول فولاد در لیگ به جای سالن اصلی تیم یعنی سالن مخابرات در خانه ملت سالن ذوب آهن بگزار می شود.
 
سرپرست ماهان تأکید کرد: سالن مخابرات منتظر رسیدن کفپوش هاست، باشگاه ماهان هزینه های این کار را تقبل کرده و به محض رسیدن کفپوش ها طی چند روز نصبمی شوند و میزبانی های ما در آن انجام می گیرد.
 
وی از بازی با زنجان گفت: بازی با زنجان دیدار زیبایی می شود، هفت نفر از ترکیب ذوبی ها یعنی شش بازیکن و مربی به تیم زنجان رفته اند و 5 نفر هم به ماهان پیوسته اند به نظرم در این میان وزنه ذوبی ها در تیم زنجان بیشتر شده و باید این تیم را ذوب آهن زنجان نامید.
 
عطابخش ادامه داد: به جز بازیکنان ذوب آهن بازیکنانی مثل سعید داورپناه شوتزن، پویا تاجیک و... این تیم را تقویت کرده اند و تلفیقی از جوان و با تجربه با سرمایه گذاری خوب به وجود آمده است.
 
کوهیان با توجه به هوش و تجربه خود با انتخاب های مناسب تیمش را خوب بسته است.
 
*کوهیان و صادق زاده افتخار اصفهان هستند
 
سرپرست ماهان تأکید کرده نسل طلایی تیم شهرداری اصفهان حالابه مربیان خوب بسکتبال تبدیل شده اند و نمونه بارز آنها فرزاد کوهیان و محسن صادق زاده است که باعث افتخار بسکتبال اصفهان هستند.
 
بازی با زنجان هم تقابل تفکر دو مربی با تیم هایی قوی است وی خاطر نشان کرد: خوشحالیم که مجموعه ای اصفهان را با ترکیب 80درصد بازیکنی بومی در تیم ایجاد کرده، از 14 ایرانی ممکن به جز اصغر کار دوست، سامان ویسی و مهدی شیرچنگ بقیه اصفهانی هستند و ماهان با این کار چراغ بسکتبال اصفهان را روشن نگه داشته است.
 
به خصوص با رفتن دردناک تیم ذوب آهن که سالها تماشاگر زیادی را به ورزشگاه ما کشاند و ماهان با جذب بازیکنان آن چراغ بسکتبال شهر را روشن نگه داشت./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار