کارشناس فوتبال کشورمان گفت: نوع برگزاری جام حذفی با جایگاهی که به آن می دهیم، مطابقت ندارد.

مجید جلالي در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران افزود: ما برای قهرماني در جام حذفی از جايگاه بالايي برخورداريم چون تيمي که در جام حذفي با 5 بازی قهرمان می شود چون تیمی که در جام حذفی با 5 بازی قهرمان می شود را به عنوان نماینده کشورمان به لیگ قهرمانان آسیا می فرستیم اما نوع برگزاری این مسابقات با جایگاهی که به آن می دهیم، مطابقت ندارد چون بازیها رفت و برگشت نیست و تک بازی است و شانس و قرعه در قهرمانی تیم ها دخیل است که این مسائل خیلی مهم است.

وی افزود: اگر می خواهیم جام حذفی را در این شکل کوچک برگزار کنیم و جایگاه بزرگی به قهرمان آن ندهیم، جام حذفی را اصلا برگزار نکنیم، بهتر است چون با این شرایط برگزاری جام حذفی هیچ اثر گذاری ندارد به این دلیل که یک تیم با 5 بازی و خیلی راحت قهرمان می شود و به آسیا می رود.

جلالي تصريح کرد: اگر می خواهیم در سالهای آینده جام حذفی را برگزار کنیم، باید نوع برگزاری و سازماندهی مسابقات جایگاه خوبی داشته باشد در حال حاضر فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته به دلیل مسابقات تیم ملی جام حذفی را برگزاری نکند که به نظر من تصمیمی معقول و منطقی بود.

وی افزود: در سالهای گذشته اغلب 2 باشگاه بزرگ تهرانی بودند که از مزیت جام حذفی برخوردار بودند چون اغلب در خانه خودشان بازی می کردند وبا بازی قهرمان شده و به آسیا می رفتند اصلا اشکالی ندارد که آنها خواسته خودشان برسند اما برگزاری جام حذفی یک فرمول و شکل خاص دارد که باید این شکل خاص را به جام حذفی کشورمان بدهیم تا با جایگاهی که به تیم قهرمان آن می دهیم، مطابقت داشته باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: اینکه می گویند بازیکنان لیگ های پایین تر در جام حذفی مطرح شده اند را قبول ندرام چون معمولا اینطوری نشده است اگر فصل گذشته که از تیم شهرداری یاسوج یکی دو نفر مطرح شدند را بگویند، باید بگویم که آن بازیکنان خیلی زود از لیگ برتر رفتند.
اگر خیلی دقیق این مسائل را بررسی کنیم، متوجه می شدیم که هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است.

وي گفت: در لیگ برتر که یک سال مسابقات برگزار می شود، پدیده ای رو نمی شود و چطور در5 بازی جام حذفی پدیده رو می شود؟ این حرف اصلا توجیه ندارد ثابت نشده است.

جلالي بيان داشت: عدم برگزاری جام حذفی سرو صدای زیادی ایجاد کرده و با اعتراض های زیادی مواجه شده است، الان سرو صدا کردن و ایراد گرفتن اپیدمی شده و یعنی هرکاری که انجام شود یا تصمیمی گرفته شود، یک ایرادی می گیرند اما به پایه و اساس ایرادی که می گیرند، باید قوی تر فکر شود.

وی افزود: اینکه می گویم ایراد گرفتن اپیدمی شده است، برای آن دلیل دارم مثل لیست تیم ملی که هربار لیست تیم ملی اعلام می شود، یک سری از افراد ایراد می گیرند نمی شود که همیشه ایراد گرفت و باید به یک سری حق داد.

جلالی خاطرنشان کرد: اگر همین افرادی که ایراد می گیرند، خودشان در فدراسیون فوتبال باشند وبرنامه بدهند، باز یک سری دیگر ایراد می گیرند چون ایراد گرفتن برای ما تبدیل عادت شده است.
همین الان اگر جام حذفی را برگزار کنند، باز یک سری ایراد می گیرند و می گویند که باید تیم ملی در اولویت باشد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار