مطالعات اخیر نشان می دهند که میزان شیوع باکترمی در کودکان حدود 5 تا 8 درصد و مرگ و میر ناشی از آن حدود 12 تا 15 درصد است.

فرهاد خواجه ئیان متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: باکترمی یکی از مهم ترین و شایع تری عوامل مرگ و میر در کودکان است و هزینه های زیادی را به مراکز بهداشتی و درمانی و خانواده ها تحمیل می کند.

وی با بیان این که باکترمی به وسیله انواع مختلفی از باکتری ها ایجاد می شود، تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر مقاومت باکتری های ایجاد کننده باکتری نسبت به آنتی بیوتیک ها افزایش یافته است.

خواجه ئیان با اشاره به میزان شیوع باکترمی در بین کودکان، تاکید کرد: مطالعات اخیر نشان می دهند که میزان شیوع باکترمی در کودکان حدود 5 تا 8 درصد و مرگ و میر ناشی از آن حدود 12 تا 15 درصد است.

وی یاد آور شد: تشخیص به موقع باکترمی و شناسایی عوامل پاتوژن و الگوی آنتی بیوگرام آن موضوع مهمی است که به کنترل این بیماری کمک می کند.

خواجه ئیان خاطر نشان کرد: همچنین نوع درمان مناسب باکترمی و استفاده از آنتی بیوتیک های مناسب و پرهیز از مصرف نا به جای این دارو ها نیز در کنترل باکترمی موثر است./ع2
برچسب ها: شیوع ، باکترمی ، کودک ، عفونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار