سازمان عفو بین الملل و اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا از نگهداری طولانی مدت نوجوانان زندانی در سلول های انفرادی در زندان های آمریکا انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی دیدبان حقوق بشر،  براساس گزارشی که سازمان های دیدبان حقوق بشر و اتحادیه آزادیهای مدنی منتشر کرده اند، زندانیان نوجوان در زندان های سراسر آمریکا مدت زمان های طولانی که گاه به چند هفته یا حتی در مواردی به چند ماه می رسد ، در سلول های انفرادی نگهداری می شوند.

گزارشی چهل و یک صفحه ای که این دو نهاد منتشر کرده اند، براساس تحقیقات آنان از زندان های پنج ایالت کلرادو، فلوریدا، نیویورک، میشیگان و پنسلیوانیا و مکاتبه آنان با زندان های چهارده ایالت دیگر است.

عفو بین الملل و اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا گفته است این اقدام افزون برآسیب های جدی که بر نوجوانان وارد می کند، با بازپروری آنان نیز مغایرت دارد و باعث بروز مشکلات جدی در سلامت آنان می شود.

ایان کایسل و آریه نییر تهیه کنندگان این گزارش و اعضای عفو بین الملل و اتحادیه آزادی های مدنی در آمریکا اعلام کرده اند زندانی کردن بلند مدت نوجوانان در سلول های انفرادی و محدود کردن شدید تماس های آنان با دنیای خارج ، اقدامی بی رحمانه، بی فایده و آسیب رسان به شمار می آید.

به گفته عفو بین الملل، در سال دو هزار و یازده، نود و پنج هزار مورد بازداشت افراد زیر هجده سال در آمریکا صورت گرفته است که شماری عمده از زندان هایی که این نوجوانان در آن نگهداری می شوند، دارای سلول های انفرادی بودند و از این سلول ها برای مجازات، نگهداری یا تربیت نوجوانان بازداشت شده استفاده می کردند با توجه به تاثیر پایدار نگهداری نوجوانان در سلول های انفرادی در روان آنان، بیم این می رود که فرایند بازپروری آنان نیز با خطر روبرو شود.

به گفته فعالان حقوق بشر، براساس قوانین بین المللی نگهداری نوجوانان زیر هجده سال در سلول های انفرادی نقض جدی حقوق بشر، اقدامی غیر انسانی و تحقیر آمیز برای آنان است. در کنار این اقدام، منع بازداشت شدگان از آموزش، فعالیت های بدنی و دیدار با خانواده خود به صورتی جداگانه، به عنوان یک نقض جدی حقوق بشر مورد رسیدگی قرار می گیرد.

تنظیم کنندگان گزارش اخیر از مقامات زندان ها در آمریکا خواسته اند تا راه هایی جای گزین را به جای نگهداری نوجوانان در سلول های انفرادی به کار گیرند. همچنین فعالان حقوق بشر از مقامات دولتی و ایالتی در آمریکا خواسته اند تا هر گونه استفاده از حبس انفرادی برای نوجوانان را در زندان های سراسر آمریکا منع کنند
برچسب ها: زندان ، آمریکا ، نوجوان ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار