تشدید روند مصادره خانه ها در اسپانیا ، سبب افزایش تعداد افراد بی خانمان شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ مشکلات اقتصادی مردم اسپانیا روز به روز در حال شدت گرفتن است. شماری از خانواده های اسپانیایی به علت ناتوانی در پرداخت وامهای مسکن خود ، خانه هایشان را از دست داده اند و آواره خیابانها شده اند. عده ای از این افراد بی خانمان شده ، در مقابل ساختمان اصلی بنگاه مالی بانکیا تجمع کرده اند .

بانکیا اصلی ترین نهاد اعطاء کننده وامهای مسکن در اسپانیا به شمار می رود. تجمع افراد بی خانمان شده مذکور در مقابل دفتر اصلی بانکیا روز به روز حامیان بیشتری را به خود جلب می کند. این افراد که تجمع اعتراضی خود را از دو هفته پیش آغاز کرده اند باوجود سرما و بارندگی حاضر نیستند از اعتراضهایشان دست بکشند.

یک شهروند اسپانیایی در این تجمع گفت: تاکنون با این اعتراضها ، فقط پرونده دو مورد از کسانی حل شده است که خانه هایشان را بانک مصادر کرده بود. درباره دیگران هم گفته می شود توافق زبانی انجام شده است تا مشکلات آنها حل شود اما وقتی مردم به بانکهای خود مراجعه می کنند می بینند که اوضاع تغییری نکرده است.

معترضان اسپانیایی در تلاش هستند با مذاکرات با مسئولان بانکیا مانع از اجرای تصمیمات آنها درخصوص بیرون راندشان از خانه هایشان شوند.یک شهروند دیگر اسپانیایی گفت: آنها می خواهند مرا از خانه ام بیرون کنند. آنها می گویند نباید نگران باشم اما من می دانم که آنها برنامه خودشان را پیش خواهند برد.

از زمان آغاز بحران اقتصادی در اسپانیا بیش از سیصد و پنجاه هزار خانوار اسپانیایی به زور از خانه هایشان بیرون رانده شده اند. منتقدان از روند مصادره این خانه ها انتقاد می کنند و تاکید دارند باید در این زمینه تجدیدنظر شود. حقوقدانها هم می گویند نقائص قانونی در این زمینه وجود دارد که به ضرر مردم تمام می شود.

مارگاریت رابلز عضو ارشد دادگاه عالی اسپانیا در این خصوص گفت: راه حل این مشکل مسکن و مصادره خانه ها، مراجعه به دادگاه نیست. دادگاهها پرونده های بسیار زیادی از شکایت در این زمینه را دریافت کرده اند و نمی توانند به این پرونده ها رسیدگی کنند. باید با شیوه ای دیگر این مشکل را حل کرد و چاره اندیشی اساسی برای آن داشت. باید قوانینی وضع شود که در جهت حمایت از افراد بحران زده باشد.

فعالان قضائی اسپانیا در تلاش هستند با رایزنی هایی که با مسئولان بانکها انجام می دهند از طریق راه حل سومی برای حل این مشکل اقدام کنند. اما این مشکل همچنان برای خانوارهای اسپانیایی بسیار جدی و مشکل آفرین است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار