سه روز مانده به انتخابات رياست جمهوري آمريکا: اوباما و رامني دوشادوش يکديگر + جدول

در حاليکه انتخابات رياست جمهوري آمريکا روز سه شنبه ششم نوامبر در سراسرآمريکا برگزار مي شود؛ آخرين نظرسنجي ها از اختلاف بسيار کم و حتي تساوي جايگاه رامني و اوباما خبر مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استريت ژورنال، نظرسنجي ها نشان مي دهد که اوباما رئيس جمهور آمريکا در ايالت هاي اوهايو و فلوريدا از راي بيشتري نسبت به ميت رامني نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده برخوردار خواهد بود.
از آنجائيکه دو ايالت فلوريدا و اوهايو از بزرگترين صحنه هاي رقابت و راي گيري در بين ديگر ايالت هاي آمريکاست و اهميت بسيار زيادي براي نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا براي رسيدن به کاخ سفيد واشنگتن خواهد داشت ، نظر سنجي ها نشان مي دهد باراک اوباما رئيس جمهور کنوني آمريکا از راي بيشتري در اين دو ايالت برخوردار خواهد شد. هم اکنون نظر سنجي ها نشان مي دهد که 49 درصد از دارندگان حق راي در ايالت فلوريدا آمريکا به باراک اوباما راي خواهند داد و 47 درصد به ميت رامني . در ايالت اوهايو آمريکا نيز 51 درصد از دارندگان حق راي به اوباما راي خواهند داد و تنها 45درصد به رامني راي مي دهند.

در همين حال جدیدترین نظرسنجی شبکه ای‌بی‌سی نیوز و روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست ، نشان می‌دهد که باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا و میت رامنی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در میان رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا، از رأی مساوی 48 درصد برخوردارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد حتی رأی‌دهندگان مستقل که نقش مهمی در نتیجه انتخابات آمریکا ایفا می‌کنند، هم‌اکنون به طور مساوی از دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کنند و اوباما و رامنی در بین رأی‌دهندگان مستقل آمریکا از 46 درصد آراء برخوردار هستند.

بر اساس این گزارش،‌54 درصد از رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا نظرمساعدتری به اوباما داشتند و 53 درصد از آنها احساس مساعدتری نسبت به رامنی داشتند.

این نظرسنجی نشان داد که گروه‌های مختلف اجتماعی و قومی، دیدگاه متفاوتی به دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا داشتند، بعنوان مثال اوباما در میان زنان، با اختلاف 6 درصد از رامنی پیشی گرفته است و این در حالی است که رامنی با 7 درصد در میان رأی‌دهندگان مرد از اوباما جلوتر است.

نتايج نظر سنجي موسسه Ipsos/Reuters  که روز يکشنبه منتشر شد نيز نشان مي دهد در مجموع 47 درصد شرکت کنندگان در اين نظر سنجي اوباما و 46 درصد رامني را گزينه خود در انتخابات رياست جمهوري مي دانند.
انتخابات رياست جمهوري آمريکا روز سه شنبه ششم نوامبر در سراسر آمريکا برگزار مي شود. اکثر کارشناسان و تحليل گران سياسي بخت بيشتري براي اوباما نسبت به رامني براي پيروزي در انتخابات روز سه شنبه قائل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار