10 فقره پروانه اکتشاف ودر این راستا 10 فقره گواهی‌نامه کشف ،امسال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ،معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بابیان این مطلب گفت: میزان ذخیره مواد معدنی قطعی اکتشاف شده در استان زنجان 3 میلیون تن وهزینه عملیات تأیید شده در بخش معدن نیز 5 میلیارد ریال محاسبه شده است. از طرفی طی پنج ماهه اول امسال 147 میلیون دلار مواد معدنی از استان صادر شده است و در زمینه صدور پروانه اکتشاف در این مدت نیز 471 فقره درخواست به ثبت رسید.

محمدی‌تبار با اشاره به اینکه میزان اشتغال‌زایی در بخش معادن 53 نفر و میزان سرمایه‌گذاری در این بخش نیز 33 میلیارد ریال بوده است،افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش معادن بستگی به تعداد پروانه‌های بهره‌برداری شده دارد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تعداد پروانه‌های بهره‌برداری درامسال را افزایش دهیم که در این راستا بخش معدن فرآینده‌های مختلفی را برای صدور پروانه بهره‌برداری طی می‌کند و ممکن است فرد متقاضی برای دریافت پروانه اقدام نکند.

وی در ادامه به ظرفیت‌یابی مواد معدنی باارزشی چون طلا و سایر فلزات گران‌بها اشاره و خاطرنشان کرد: پیگیری و تسهیل خدمات‌رسانی به بهره‌برداران معدنی از دیگر برنامه‌های این سازمان به‌شمار می‌رود. از طرفی تعداد زیادی از واحدهای معدنی با مشکلاتی چون تأمین سوخت مورد نیاز و مشکل یارانه‌ها مواجه‌اند که باید نسبت به رفع این مشکلات، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد./س

برچسب ها: صدور ، پروانه ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.