با اوج گرفتن فراخوان ها برای راهپیمایی مسالمت آمیز ضد حکومتی در کویت نیروهای این کشور تهدید کردند که هر گونه تجمع مردمی را با دخالت ارتش و گارد ملی پاسخ خواهند داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه کویتی الانباء، حکومت کویت با سرکوب تظاهرات اعلام کرده که هر گونه تجمع مردمی را با ارتش و گارد ملی پاسخ خواهد داد.
در همین رابطه یک منبع مسؤول اظهار کرد که وزارت کشور تمام وسایل و امکانات خود را برای جلوگیری از ایجاد هر گونه تظاهرات غیر قانونی به کار خواهد گرفت. وی با اشاره به اینکه حجم حضور مردمی در این راهپیمایی های احتمالی چندان مهم نیست، افزود: بی شک برای مقابله با هر گونه تحرک خلاف قانون از نیروهای ارتش و گارد ملی نیز استفاده خواهیم کرد.
ایجاد یک چنین جو ترس و وحشتی از سوی حکومت در واکنش به دعوتی است که از سوی گروه های مخالف کویتی صورت گرفته بود، این گروه ضمن اعلام مسالمت آمیز بودن تظاهرات از مردم خواسته اند تا یکشنبه آینده در اعتراض به تصویب قانون انتخاباتی به خیابان ها بیایند.
البته هفته گذشته نیز در کویت یک تظاهرات چند هزار نفری برای آزادی یکی از رهبران گروه مخالف "مسلم البراک" صورت گرفت که با دخالت پلیس و شلیک بمب صوتی و گاز اشک آور مردم متفرق شدند.
گفتنی است، "صباح احمد الصباح" امیر کویت چندی پیش (19 اکتبر) با تصویب یک قانون انتخاباتی موافقت کرد که به گفته گروه مخالف منجر به بازی با آراء مردم و تغییر نتایج انتخابات خواهد شد.
انتخابات کویت اول دسامبر انجام خواهد شد.
برچسب ها: کویت ، سرکوب ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار