عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اعلام وصول طرح سوال از رئيس جمهور در جلسه امروز(يكشنبه) بهارستان گفت: انتظار داشتیم بعد از فرامین مقام معظم رهبری در جامعه اختلاف ایجاد نشده و اقتضائات زمانی در نظر گرفته می‌شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران روح‌الله عباسپور نماينده مردم بوئين‌زهرا در مجلس در حاشيه جلسه علني امروز(يكشنبه) بهارستان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام وصول طرح سوال از رئيس جمهور در جلسه امروز گفت: طرح سوال از رئیس‌جمهور در حالی قرائت شد که مقام معظم رهبری چند روز پيش خطاب به سران قوا در وحدت و انسجام و پرهیز از رسانه‌ای شدن مشاجرات و اختلافات تاکید داشتند، از این رو انتظار داشتیم مجلس طرح سوال از رئیس‌جمهور را قرائت نکند.


وي در ادامه افزود: سران قوا باید نسبت به همگرایی و هم‌افزایی تدبیر بیشتری داشته باشند. انتظار داشتیم بعد از فرامین مقام معظم رهبری در جامعه اختلاف ایجاد نشود، سوال مطرح شده، بد نیست و قانونا نمایندگان حق طرح سوال از رئیس‌جمهور را دارند ولی باید اقتضائات زمانی در نظر گرفته می‌شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به طراحان طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: این طرح آیا گره‌ای از تورم،‌ گرانی و نابسامانی‌های ارزی حل می‌کند و اصلا این طرح چقدر می‌تواند در جهت تحقق فرامین اخیر رهبری باشد؟ آیا این سوال وحدت و انسجام را بیشتر می‌کند یا اختلاف و درگیری‌های قوا و سران قوا را بیشتر می‌کند؟

نماینده مردم بوئین‌زهرا اضافه كرد: ای کاش قبل از قرائت این طرح در مجلس، در جلسه غیرعلنی نسبت به شرایط زمانی و موقعیت کشور بحث و بررسی می‌شد تا تفسیر درستی از سخنان رهبری برداشت می‌شد.

وی همچنين تصريح كرد: فراکسیون اصولگرایان مجلس تلاش داشت طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس قرائت نشود و در رایزنی با ابوترابی نیز تقریبا مطمئن شدیم که این طرح در مجلس قرائت نمی‌شود. اگر می‌دانستیم غیر از این اتفاق می‌افتد قطعا قبل از طرح سوال، جلسه علنی را ترک می‌کردیم.

عباسپور در پايان خاطرنشان كردك خروج 21 نفر از اعضای فراکسیون اصولگرایان از صحن علنی مجلس در اعتراض به قرائت طرح سوال از رئیس‌جمهور انجام شد و اصلا قرار بود اعضای فراکسیون اصولگرایان قبل از قرائت این سوال، مجلس را ترک کنند.

انتهای پیام /س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار