ديلي تلگراف نوشت با توجه به تبعات سندي، به نظر مي رسد ميت رامني نامزد جمهوري خواه آمريکا براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري ششم نوامبر از شانس بيشتري برخوردار است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، پايگاه اينترنتي اين روزنامه انگليسي در مقاله اي به قلم جانت دالي نوشت: آيا طوفان شديد سندي در نتيجه انتخابات رياست جمهوري آمريکا تاثير خواهد داشت؟ در شرايطي که شهروندان طوفان زده آمريکا به همدردي و حمايت رئيس جمهور خود نياز داشتند، رفتار و گفتار باراک اوباما بسيار رسمي بود. واکنش سرد اوباما به طوفان سندي اين احساس را در ميان شهروندان آمريکايي ايجاد کرد که رقابت هاي انتخاباتي براي وي از اوضاع وخيم آنها پس از طوفان اهميت بيشتري دارد.
اين روزنامه نوشت: در چند ماه گذشته اوباما به جاي حل بحران اقتصادي آمريکا با وسواس فراوان به حل و فصل کردن اختلافات دولت با کنگره درباره برنامه پر هزينه خدمات درماني مشغول بود. وي حتي در حل مشکلات بودجه دولت نيز ناکام بوده است. دولت وي به جاي پذيرش مسئوليت حمله به سفارت آمريکا در بنغازي -ليبي- و گفتن حقايق درباره سياستش در خاورميانه تلاش کرده است تا با تکذيب و پنهان کاري اذهان عمومي را از اصل موضوع منحرف سازد. در حادثه اخير که طوفان سندي شهروندان آمريکايي را با مشکلات بسياري مواجه کرده اوباما تنها تلاش کرده است با فراهم کردن تجهيزات و امکانات اوليه مسئوليت خود را به عنوان رئيس جمهور انجام دهد. وي به عنوان بالاترين مقام اجرايي آمريکا، اين احساس را که با طوفان زدگان همدرد است، بودجود نياورده است. وي نتوانسته است وظيفه خود را به عنوان کسي که مي تواند بار مشکلات روحي و رواني شهروندان آمريکايي را کاهش دهد، به خوبي انجام دهد.
به نوشته اين روزنامه، "در مقايسه با عملکرد بد اوباما، ميت رامني نامزد جمهوري خواه توانسته است در مناظرات و رقابت هاي انتخاباتي و نيز در ميان مردم خود را فردي معقول و مسئوليت پذير معرفي کند. با توجه به مشکلات اقتصادي آمريکا و نااميدي مردم اين کشور از سياست هاي اقتصادي اوباما به نظر مي رسد راي دهندگان در انتخابات ششم نوامبر به نفع رامني راي دهند. در شرايط کنوني اکثر راي دهندگان حامي رامني معتقدند سياست هاي خارجي و اقتصادي اوباما شکست خورده است. البته موفقيت رامني در مناظره هاي انتخاباتي نيز در بالا بردن شانس وي براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري نقش مهمي داشته است."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار