استاندار چهارمحال و بختیاری، از بهره برداری از فاز نخست شهرك توریستی شیدا در حاشیه سد زاینده رود، تا پایان دولت دهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

علی اصغر عنابستانی گفت: منطقه نمونه گردشگری شیدا، با توجه به نزدیكی به مركز استان و قرار گرفتن در كنار سد زاینده رود، باید در كوتاه ترین زمان ممكن به نمونه موفقی از یك الگوی سرمایه گذاری در بخش گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری از لحاظ ایجاد زیر ساخت ها و جذب سرمایه گذار تبدیل شود.

وی، با بیان اینكه گردشگری مهم ترین مقوله رشد رونق اقتصادی در استان چهارمحال و بختیاری، بعد از صنعت و كشاورزی است، ادامه داد: با توجه به رشد روزافزون گردشگر استان و آشنایی مردم كشور با جاذبه های گردشگری، این استان باید زیرساخت های گردشگری تكمیل و توسعه گردشگری تسریع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، وجود سد و رودخانه زاینده رود، منطقه شكار ممنوع شیدا، مجاورت با محور ارتباطی شمال جنوب كشور و بندر تا بندر را از مزیت های نسبی این شهرك توریستی عنوان كرد.

رئیس كارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری تاكید كرد: در این منطقه، رستوران، هتل، میهمانسرا، متل، بازار، پیست دوچرخه سواری، اسب دوانی، مینی گلف، اسكیت، بولینگ و بیلیارد، نمایشگاه های تجاری، مركز همایش ها، موزه پارك، پارك هنر، باغ طبیعت احداث می شود.

منطقه نمونه گردشگری و شهرك توریستی شیدا، با مساحت 314 هكتار در شهرستان شهركرد و در كنار ساحل جنوبی سد زاینده رود واقع شده و از سال 1388، برای آماده سازی و احداث به سازمان همیاری شهرداری های استان چهارمحال و بختیاری واگذار شده و وسعت این منطقه گردشگری در فاز نخست، یكصد هكتار و موقعیت توریستی آن در محور گردشگری " زاینده رود كوهرنگ تا گاوخونی " قرار گرفته است.

منطقه نمونه گردشگری شیدا، در فاصله 50 كیلومتری شهركرد، مركز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.