پليس يکشنبه در استانبول براي به متفرق کردن گروهي از تظاهرکنندگان که براي اعلام حمايت خود از اعتصاب غذاي صدها زنداني کرد، تجمع کرده بودند از گاز اشک آور و ماشين هاي آب پاش استفاده کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛‌ حدود چهارصد تن در برابر ساختماني که  حزب طرفدار کرد موسوم به حزب صلح و دموکراسي کردها را در خود جاي داده است و قرار بود در آن شماري از اعضاي اين حزب در برابر خبرنگاران سخن بگويند تجمع کردند.
پليس براي متفرق کردن جمعيتي که شعارهايي مانند :"زندان ها را خالي کنيد" و "آزادي براي زندانيان" سر مي دادند بدن اخطار قبلي از گاز اشک آور و ماشين هاي آب پاش استفاده کرد.
تظاهرکنندگان همچنين به نفع عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان ترکيه پ ک ک که به زندان ابد محکوم شده است و در بند انفرادي قرار دارد شعار مي دادند.
دولت ترکيه که از پنجاه و چهار روز پيش شاهد اعتصاب غذاي حدود هفتصد زنداني  است  در برابر فشار فزاينده اي قرار دارد.
از جمله اعتصاب کنندگان مي توان به  چندين تن از مقامات سياسي ، شهرداران و نمايندگان از جمله شماري از نمايندگان حزب کردي صلح و دموکراسي و همچنين ديگر افراد مظنون به ارتباط با پ ک ک  اشاره کرد.
اين حزب از مجموع پانصد و پنجاه کرسي پارلمان ترکيه بيست ونه کرسي در اختيار دارد.
اعتصاب کنندگان خواستار لغو محدوديت ها درباره استفاده از زبان کردي هستند اما مهم ترين درخواست آنان بهبود شرايط بازداشت اوجالان است . اوجالان از سال هزار و نهصد و نود و نه در جزيره ايمرالي در شمال غربي ترکيه زنداني است.
گفتني است، رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه شنبه باج خواهي اعتصاب غذا کنندگان را محکوم و اعلام کرد: ما يک رهبر تروريستي را فقط به اين سبب که شما از ما مي خواهيد يا شما چنين اقدامي را درپيش گرفته ايد، آزاد نخواهيم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار