کمیته های مردمی مستقر در اردوگاه فلسطینی نشین یرموک در جنوب شهر دمشق در بیانیه ای از حمله شورشیان مسلح به این اردوگاه و تیراندازی به طرف مردم خبردادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این تشکل که حمایت از اهالی اردوگاه یرموک را بر عهده دارد، در بیانیه اش افزود، این حمله ناجوانمردانه تروریستهای مسلح که از آنها به عنوان مزدوران موساد صهیونیستی نام برد، زمانی صورت گرفت که اهالی این اردوگاه از همکاری با آنها خوددرای کردند و تلاش امروز تروریستها برای نفوذ به داخل اردوگاه به بن بست رسید.

برپایه این بیانیه، شورشیان مسلح هم اکنون با خمپاره خانه های اهالی بی دفاع ساکن اردوگاه ها را هدف قرار می دهند.

گفتنی است، حمله شورشیان مسلح به اردوگاه فلسطینی نشین یرموک در حالی صورت گرفت که تروریستها به تازگی از تشکیل گروهی به نام «عاصفه» خبر دادند و مدعی هستند این تشکل شماری از جوانان فلسطینی را جذب کرده است.

از سوی دیگر، خبرنگار العالم گزارش داد: در نتیجه گلوله باران اردوگاه یرموک در حومه دمشق از سوی عناصر مسلح، 18 نفر کشته شدند.

کمیته های مردمی در اردوگاه فلسطینی نشین در سوریه در ادامه بیانیه خود تاکید کردند فلسطینان مقیم سوریه هرگز با تروریستها که به کشورشان خیانت کردند و در خدمت برنامه های استکبار آمریکائی درآمدند، همدست نخواهند شد و همچنان به نظام سیاسی حاکم در سوریه و مردم این کشور وفادار خواهند بود.

گفتنی است، در پی اشغال فلسطین در سال 1948 بدست گروه های صهیونیستی تروریست و همچنین پس از جنگ شش روزه ژوئن سال 1967، شمار زیادی از فلسطینیان از خانه و کاشانه خود آواره شدند و به سوریه و سایر کشورهای همسایه فلسطینی پناه بردند که هم اکنون آمارشان در سوریه بالغ بر ششصد هزار نفر برآورد می شود.

این تعداد از فلسطینیان در سیزده اردوگاه در حومه شهرهای بزرگ سوریه از جمله دمشق، حمص و حلب سکونت دارند و هم اکنون این اردوگاه ها با بافت شهرها ادغام شده است.
برچسب ها: سوریه ، حمله ، یرموک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار