با وجود گذشته چندین روز از طوفان سهمگین سندی، مشکلات مردم مناطق سیل زده در آمریکا بعد از فرونشستن این طوفان همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، دو و نیم میلیون واحد مسکونی و تجاری در آمریکا همچنان در خاموشی به سر می برند و قطع برق بر زندگی شماری از آسیب پذیرترین ساکنان نیویورک تاثیر منفی گذاشته است.

در حال حاضر، پوشش گرم مانند پتو عمده ترین نیاز مردم سیل زده به شمار می آید زیرا با قطع برق، گرمایش خانه ها نیز دچار مشکل شده است.

دست کم دویست مجتمع ساختمانی متعلق به قشر های فقیر همچنان در خاموشی به سر می برند و این امر باعث شده است زندگی آنان با مشکلاتی اساسی روبرو باشد. گفته می شود دست کم دو هفته دیگر تا برقراری دوباره جریان برق زمان لازم است.

در بسیاری از مناطق فقیر نشین نیویورک تنها نور موجود در وقت شب، روشنایی ای است که از یک مولد برق پلیس تولید می شود و تاریکی شب، نگرانی از غارت و دزدی را بیشتر کرده است. از دیگر سو، بسیاری نیز نیازمند کمک هایی هستند که موسسات خیریه در اختیارشان قرار می دهند.

رفت و آمد از محلی به محل دیگر نیز با توجه به ناکارآمد بودن سامانه های حمل و نقل عمومی، برای مردم مشکل ساز شده است و کسانی که با توجه به هزینه سنگین، نمی توانند با تاکسی رفت و آمد کنند، مجبور به پیاده روی های طولانی هستند و در این میان خانواده های فقیری که به علت مشکلات جسمانی، قادر به بیرون رفتن نیستند و کسی نیز برای جویا شدن مشکلاتشان به آنان سر نمی زند، وضعی به مراتب بغرنج تر دارند و در میانه هیاهوی شهری بزرگ، منزوی شده اند.
برچسب ها: طوفان ، سندی ، آمریکا ، معضل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار