رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت گفت:وزارت بهداشت تا آخر سال 750 دستگاه دیالیز را به تعداد دستگاه های دیالیز موجود اضافه می کند.

دکتر محمد عقیقی، رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه نارسایی مزمن کلیوی جزو بیماری های جوامع شهری است که با توجه به افزایش فشار خون و دیابت در کشور شاهد افزایش روز افزون آمار ابتلا به نارسایی مزمن کلیوی هستیم.

وی با بیان اینکه این مسئله به عنوان یک دغدغه مطرح بوده و وزارت بهداشت در راستای افزایش خدمت رسانی در حال تلاش است گفت: با تمام مشکلاتی که در تامین منابع مالی دستگاه دیالیز داریم، سال گذشته قرار داد خرید 750 دستگاه دیالیز را منعقد کردیم که این دستگاه ها را هر چند وقت یک بار در حال واردات به ایران هستند.

عقیقی ادامه داد: به امیدواریم با افزودن این تعداد دستگاه به تعداد دستگاه های دیالیز کشور بتوانیم شاخص نسبت بیمار به دستگاه را به 4 برسانیم به طوری که الان این آمار در کشور ما 5/2 است که امیدواریم با واردات این 750 دستگاه به کشور این آمار را به چهار نزدیک کنیم.

10 درصد خدمات دیالیز در دست بخش خصوصی است

رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت با بیان این که در حال حاضر 4 هزار و صد دستگاه دیالیز در کشور وجود دارد تصریح کرد: خدمات دیالیز در کشور یک خدمت دولتی است بخش هایی خصوصی و خیریه و بخش های غیر دانشگاهی حدود 10 درصد خدمات دیالیز کشور را تامین می کنند و باقي بار تامین بر عهده دانشگاه ها است.

وی با تاکید بر اینکه اگر معاونت راهبردی ریاست جمهوری با تامین مالی ما را حمایت کند اظهار داشت: با این حمایت می توانیم قرار داد خرید 750 دستگاه دیالیز دیگر را منعقد کنیم تا ارائه خدمات دیالیز در کشور ارتقا پیدا کند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار