یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه شکنجه سربازان سوری به قدری دردناک و عذاب‌آور بوده که حتی طرفداران حقوق بشر دروغين آمریکایی از آن به عنوان جنایات عظيم جنگی یاد می‌کنند، گفت: منشاء این جنایات به قدرت‌های حامی مخالفان بشار اسد باز‌ می‌گردد و عمق جنايات در سوريه به قدري بوده که حتي طرفداران حقوق بشر آمريکايي آن را جنايتي بزرگ مي‌دانند.

محمد بهاری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جنایات اخیر در سوریه و کشته شدن تعدادي از سربازان سوری، گفت: جنایات رخ داده در سوریه توسط بزرگ‌ترین مدعیان حقوق بشر صورت گرفته که کارگردان اصلی اين سناريوي جنايتکارانه آمریکا و غرب است.

وی با بیان اینکه شکنجه سربازان سوری به قدری دردناک و عذاب‌آور بوده که حتی طرفداران حقوق بشر آمریکایی از آن به عنوان جنایات عظيم جنگی یاد می‌کنند، افزود: منشاء این جنایات به قدرت‌های حامی مخالفان بشار اسد باز‌ می‌گردد و عمق جنايات در سوريه به قدري بوده که حتي طرفداران حقوق بشر دروغين آمريکايي آن را جنايتي بزرگ مي‌دانند.

بهاری ادامه داد: وجود طرح هاي  پیشنهادی برای حل بحران سوریه که از سوی قدرت‌های غربی و کشورهای مرتجع عرب ارائه شده  تنها شعار بوده و هیچگونه جنبه عملی ندارد چرا که این قدرت‌‌ها تا زمانی که منافع‌شان در خطر نباشد از اين طرح‌ها حمایت و در غیر این صورت آن را نفي می‌کنند.

وی در ادامه افزود: چنانچه طرحی بخواهد به منظور خاتمه دادن به بحران سوریه عملي شود، اين طرح بايد از سوي ملت سوريه مورد پذيرش قرار گيرد.

این کارشناس سياست خارجي در پایان يادآور شد: قدرت‌های غربی از يک‌سو با ارائه راه‌حل و از سوي دیگر با در اختیار قراردادن سلاح‌های نظامی به مخالفان سوری قصد دارند ضمن حفظ ظاهر دفاع از حقوق بشر در راستاي حفظ منافع خود در منطقه از برقراري آرامش در سوريه جلوگيري کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سوریه ، سرباز ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار