مهریه های سنگین از جمله معضلاتی است که امروزه جوانان را دچار تنش و آسیب های بسیاری کرده است.

سبک زندگی، روش های رفتاری هر فرد در زندگی فردی و اجتماعی را می گویند که براساس باورها و فرهنگ اجتماعی وی پایه گذاری می گردد که در این بین انتخاب لباس و آرایش، غذا خوردن، انتخاب درست همسر و تعیین مهریه های سنگین رابطه عمیقی با سبک زندگی فرد دارد.

مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: زمانی که نوع خاصی لباس می پوشیم، آرایش می کنیم، غذا می خوریم و... این بدان معناست که خودمان را به دیگران می نمایانیم و در مورد قضاوت قرار می دهیم.

وی در ادامه گفت: امروزه اینترنت یک صفحه کوچکی است که ما را با جهانی بزرگ مرتبط می کند اما از همین صحنه کوچک فرد تأثیرات بسیاری برای نوع و سبک زندگی فرد به صورت آگاهانه و ناآگاهانه می گیرد تأثیراتی در نحوه لباس پوشیدن، آرایش و اینکه ما چه چیز را، از کجا و چگونه الگوبرداری و انتخاب نمائیم به سبک زندگی شخصیت ما بر می گردد.

ابهری افزود: در تعیین مهریه هم گاه شخص یک سبکی را برای قضاوت شدن انتخاب می نماید او زمانی مدل مو و لباس خود را از اینترنت گرفته و حال با نگاه به اطرافیان مهریه ای گزاف برای متمایز شدن را بر حسب هویت و سبک زندکی خود تعیین می نماید.

وی درپایان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی بهترین الگو برای جوامع بشری است افزود: در این سبک دوری از مسلک گرایی و انتخاب پوشش های رفتاری والدین با فرزندان ، فرزندان با آنها، زن و شوهر با یکدیگر و رفتارهای یک انسان با دوست، دشمن؛ آشنا، بیگانه، همسایه، همشهری، فقرا؛ بیماران و به طور کلی همه زوایای زندگی فرد اجتماعی به صورت عالی و انسانی مطرح گردیده است.

در سبک زندگی بایستی الگوهای مصرف را بررسی کرد این که چه فرد چه بپرسد، چه مصرف کند که گاه این مصرف گرایی تحت تبلیغ رسانه ها، گرایش به زندگی انحرافی، رقابت های اجتماعی ناسالم، روش های رفتاری منافقانه قرار می گیرد و در مجموع اینها رفتارهایی هستند که از نگاه سبک زندگی اسلامی غیر قابل قبول می باشند و تعیین مهریه های سنگین از این نوع است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار