عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين ضمن رد تهديدات وزير خارجه رژيم صهيونيستي در خصوص انحلال تشکيلات خودگردان، بر عزم فلسطينيان براي مراجعه به سازمان ملل و طرح درخواست عضويت در اين سازمان تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه الجزيره ؛‌ صائب عريقات درباره اظهارات اخير اويگدور ليبرمن مبني بر انحلال تشکيلات خودگردان فلسطين گفت: اين تهديدات در چارچوب استراتژي اسرائيل براي حفظ وضع موجود، مطرح مي شود.

مقامات اسرائيلي مي خواهند اشغالگري هاي اين رژيم بدون هرگونه هزينه نظامي، اقتصادي، سياسي يا رسانه اي باشد و از سوي ديگر مي خواهند تشکيلات خودگردان را که وظيفه آن نجات ملت فلسطين از اشغال و رساندن آن به استقلال است، به تشکيلاتي بدون قدرت تبديل کنند که وظيفه آن پرداخت حقوق ها و هماهنگي هاي امنيتي باشد ولي چنين چيزي به کلي مردود است.

وي  در ادامه گفت: تهديدات ليبرمن و مناقصه هاي شهرک سازي بخش لاينفک سياست رژيم اسرائيل براي از بين بردن روند صلح و تشکيلات خودگردان فلسطين است که ما چنين رفتارهايي را به شدت محکوم مي کنيم و در پاسخ به ليبرمن و ديگران مي گوييم که تصميم داريم اين ماه درخواست خود را براي راي گيري در مجمع عمومي سازمان ملل مطرح کنيم و تهديدات مختلف هم هيچ تاثيري بر ما ندارد.

وي ادامه داد: ليبرمن به زودي درخواهد يافت که همه اقدامات اسرائيل اعم از شهرک سازي، محاصره نوار غزه و بستن اين منطقه، آتش زدن مساجد و... در چارچوب جنايات جنگي مي گنجد. اسرائيل با ادامه ساخت شهرک هاي جديد در شرق بيت المقدس در حال تضعيف روند صلح خاورميانه است .

عريقات در پاسخ به اين سوال که با توجه به حضور شما و سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه در امان پايتخت اردن آيا برنامه اي براي ديدار شما با وي وجود دارد گفت: محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين با لاوروف ديدار مي کند. اعراب درباره مراجعه فلسطين به مجمع عمومي اتفاق نظر دارند و روسيه نيز از اين رويکرد حمايت مي کند.

برچسب ها: تهدید ، فلسطین ، لیبرمن ، عریقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار