در انتخابات رياست جمهوري آمريکا،‌ اقليت براي اکثريت تصميم مي گيرند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو صداي روسيه ؛ با فرا رسيدن موعد انتخابات رياست جمهوري آمريکا، تناقضات و اشتباهات سيستم انتخاب رئيس دولت مستبد اتمي و رهبر جهان غرب مشخص تر مي شود.
واقعيت اين است که آمريکا مي تواند به طور کامل، تحريف صورت گرفته در انتخابات سال 2000 را بار ديگر تکرار کند. اين امر نمونه اي است که نشان مي دهد در قرن بيست و يکم مي توان سيستم انتخاباتي را بر پا کرد که براي پايان دوره آمريکاي برده داري قرن هجده طراحي شده بود.

مسئله اين است که در آمريکا همه کشور درباره سرنوشت صاحب کاخ سفيد تصميم گيري نمي کنند و فقط برخي ايالت ها هستند که تصميم گير اصلي اند.

رئيس جمهور در آمريکا از سوي مردم انتخاب نمي شود بلکه 538 نفر يعني به تعداد سناتورها و نمايندگان کنگره از هر ايالت حق راي دارند. در سال 2000 بر اساس شمارش ملي راي ها ، سناتور دموکرات "البرت الگور" در انتخابات پيروز شد. در اين انتخابات 48.4 درصد به "الگور" و 47.9 در صد به "جرج بوش پسر" راي دادند. يعني الگور دموکرات 543 راي بيشتر از جرج بوش جمهوري خواه داشت. اما به علت مشکل صندوق هاي راي در ايالت فلوريدا دوباره شمارش صورت گرفت و مشخص شد که "بوش" در اين ايالت 437 راي بيشتر از الگور کسب کرده است و به اين ترتيب وي تمامي 25 حکم راي دهندگان فلوريدا را بدست آورد و رئيس جمهور شد. امروز تاريخ مي تواند در همان ايالت فلوريدا يا اوهايو يا چند ايالت مهم ديگر تکرار شود.

در کل اين ايالت هاي مهم تقريبا 22 درصد يعني کمي بيش از يک پنجم کل جمعيت آمريکا زندگي مي کنند و به اين ترتيب چهار پنجم از راي دهندگان عملا از بازي خارج شده اند. حتي اين احتمال وجود دارد که نتيجه انتخابات در دو يا سه ايالت با جمعيتي کمتر از يک هشتم کل مردم آمريکا تعيين شود.
برچسب ها: آمریکا ، اقلیت ، اکثریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار