مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:‌ لیاقت فوتبال ایران خیلی بیشتر از این است که بگوییم یک تیم را شانسی بردیم.

بهروز رهبری فرد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: خدارا شکر که کره جنوبی را در ورزشگاه آزادی شانسی بودیم که در آستانه بازی با ازبکستان شرایط روحی خوبی داشته باشیم، البته لیاقت فوتبال ما خیلی بیشتر از آن است که بگوییم یک تیم را شانسی بردیم اما در بازی با ازبکستان، قطر، لبنان و کره جنوبی خوب نبودیم و مقابل ازبکستان در خانه حریف و کره جنوبی در تهران شانسی بردیم، به هرحال دل مردم ما با فوتبال است و آنقدر دعا کردند تا کره جنوبی را بردیم، هرچند که شانسی بود چون برطبق قانون فوتبال نباید مقابل کره جنوبی برنده می‌شدیم.

وی افزود:‌ به نظر من ازبکستان قوی تر از کره جنوبی است چون ازبکستان بازیکنان سرعتی، قدرتی، تکنیکی، شوتزن و سرزن دارد و در بازی رفت در تاشکند نباید پیروز می‌شدیم اما فوتبال همین است و همیشه تیمی که بهتر بازی می‌کند، برنده نیست، ما بازی بسیار سختی در استادیوم آزادی مقابل ازبکستان داریم و مطمئن هستم این تیم در تهران ما را اذیت خواهد کرد.

او در ادامه گفت: امیدوارم تیم ملی ما با قدرت به جام جهانی صعود کند، ما باید ازبکستان و لبنان را در تهران و قطر را در دوحه ببریم و با قدرت به جام جهانی برویم، صعود ما به جام جهانی کمک زیادی به پیشرفت فوتبال ایران می‌کند و هر دوره ای که به جام جهانی نرویم، باعث پیشرفت ما در جازدن فوتبال ایران آسیا می‌شود، الان تیم ملی ما شرایط خیلی خوبی دارد و همه چیز مهیا است تا بازیهای خوبی انجام دهیم و مقتدرانه به جام جهانی صعود کنیم.

وی افزود:‌ این روزها عده ای انتقاد می‌کنند که همه در فدراسیون فوتبال به حرف کی‌روش گوش می‌کنند، شرایط فوتبال ما خیلی بد است و لیگ ما کیفیت خوبی ندارد و تیم های بزرگ و مطرح ما خوب نتیجه نمی‌گیرند و در این وضعیت باید این امتیازات را به تیم ملی بدهیم، به نظر من گوش کردن به حرف کی‌روش اتفاق بدی برای ما نیست و باید همه جوره با او همکاری کنیم، اگر صعود تیم ملی به جام جهانی را می‌خواهیم و اگر دوست داریم ملت ما شاد شوند، باید خواسته های سرمربی تیم ملی را اجابت کنیم و این مسأله اصلاً چیز بدی نیست، اگر هزینه زیادی کرده ایم و مربی بزرگی را آورده ایم، باید همه جوره او را حمایت کرده و به او بها بدهیم، همه ما می‌گوییم که افتخارمان موفقیت تیم ملی است پس باید با کی‌روش همکاری کنیم تا موفق شود.

او در ادامه گفت:‌ علی کریمی در پرسپولیس به مشکل خورده و بازی اما به تیم ملی دعوت می‌شود که باعث انتقاد برخی ها شده است اما باید بگویم که یک سری بازیکنان واقعاً خاص هستند و نمی‌شود به راحتی از آنها چشم پوشی کرد، در شرایطی که فوتبال ما خالی از ستاره شده و اوضاع بدی دارد، حضور علی کریمی در هر تیمی نعمت است.

3بازیکن محبوب در سطح اول فوتبال ایران نداریم اما یک زمانی عابدزاده، دایی، عزیزی، مهدوی کیا، باقری، منصوریان، مجیدی و ... بودند که محبوب مردم بودند که محبوب مردم بودند. الان 5 بازیکن نداریم که مردم آنها را دوست داشته باشند اما علی کریمی محبوب است.

وی افزود: الان شرایط طوری است که اسم کریمی تماشاگران را به استادیوم می آورد درست مثل دورانی که احمدرضا عابدزاده تماشاگران را به استادیوم می آورد.
علی کریمی این روزها بیشتر از بقیه فوتبالیست های ایرانی تمرین می کند چون مردم فشار زیادی به پرسپولیس و مانوئل برای بازگشت او آورده اندو خودش خوب می داند که توقع مردم از او خیلی بالا است.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: علی کریمی فشارها را کاملا حس می کند و احساس مسئولیتی که دارد باعث شده تا بیشتر از بقیه تمرین کند مسائلی در پرسپولیس برای کریمی پیش آمد اما من هم جای کی روش بودم، هیچ وقت از کنار اسم علی کریمی به راحتی رد نمی شدم و قطعا او را به تیم ملی دعوت می کردم.

وی افزود: من کنار علی کریمی بازی کرده ام، او بازیکنی است که اگر 90دقیقه هم در زمین راه برود در یک لحظه نتیجه بازی را عوض می کند چون او یک بازیکن استثنایی است.

علی کریمی دریک لحظه کارش را انجام می دهد وزهر خودش را می ریزد و برای تیمش مثمرثمر است. کریمی مثل لیونل مسی است و اگر 90دقیقه هم در زمین راه برود، بالاخره کارش را انجام می دهد چون آنها استثنای هستند.

وی افزود: ژوزه گفته که کریمی به پرسپولیس برگردد اما قبل از آن باید جلسه ای با یکدیگر داشته باشند.

علی کریمی بازیکن بزرگ و محبوبی است و نباید اورا تخریب کنند و راحت او را از دست بدهند. مانوئل یک فرد خارجی است و شاید 2 روز دیگر از ایران برود اما علی کریمی همیشه بین ما هست و حفظ حرمت او خیلی واجب است. صحبت من با مدیران پرسپولیس است که کریمی را حفظ کنند و اجازه ندهند حرمت او از بین برود.

او در ادامه گفت: اینکه ژوزه اعلام کند کریمی باید عذر خواهی کند، اصلا خوب نیست چون کریمی در بایرن مونیخ بازی کرده و همین الان اگر اراده کند، تیم های عربی به سرعت او را جذب می کنند.


صحبت الان ژوزه حرفه ای تر است، اینکه او و کریمی جلسه ای بگذارند و مشکلات شان را حل کنند خیلی بهتر وحرفه ای تر است تا اینکه کریمی در روزنامه ها از او عذرخواهی کند رفتار سابق مانوئل خیلی آماتور و غیر حرفه ای بود.

او در ادامه گفت: وجود علی کریمی درپرسپولیس نعمت است و همینکه علی در ترکیب پرسپولیس باشد ودر زمین راه برود، علاوه براینکه با خودش تماشاگر به استادیوم می آورد، هم برای پرسپولیس نقطه قوت است و هم ترس به دل حریفان می اندازد چون بازی کردن مقابل تیمی که کریمی را دارد، راحت نیست و ترس دارد.

رهبری فرد در پایان گفت: علی کریمی باید به پرسپولیس برگردد چون طوری بازی می کند که تماشاگر پسند است در حال حاضر هم کریمی خیلی انگیزه دارد و خوب می داند که باید با قدرت تمام برگردد چون مردم به باشگاه و ژوزه خیلی فشار آوردند و توقعات از او خیلی بالا رفته است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار