شرکت اپل اعلام کرده است در عرض سه روز حدود سه میلیون دستگاه از آیپد مینی و آیپد نسل چهارم خود را فروخته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، شرکت اپل که چندی پیش دو عضو جدید از خانواده آیپدها را معرفی کرده بود، گفته در عرضه سه روز پس از عرضه این محصولات حدود 3 میلیون دستگاه از آنها را فروخته است. این رقم تقریباً دو برابر میزان فروش آیپد 3 در هفته اول پس از عرضه در ماه مارس سال جاری است.

تیم کوک، مدیر عامل اپل گفته آیپد مینی و آیپد نسل چهارم در میان مشتریان ما در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. وی همچنین گفته ما تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا به سرعت به این تعداد تقاضای باورنکردنی پاسخ دهیم.

انتشار این خبر باعث شده تا ارزش سهام اپل در روز دوشنبه که اولین روز هفته در تقویم میلادی است، حدود یک درصد افزایش یابد.

شرکت اپل در حالی از فروش سه میلیون دستگاه آیپد در عرضه سه روز خبر داده است که موسسه پژوهشی آی دی سی اعلام کرده است سهم این شرکت از بازار تبلت ها از 59.7 درصد در سه ماهه سوم سال گذشته به 50.4 درصد در دوره مشابه امسال کاهش یافته است.

این موسسه پیش بینی کرده است که سهم سامسونگ، رقیب اپل در این بازار از 6.5 درصد در سه ماهه سوم سال گذشته به 18.4 درصد در سه ماهه سوم امسال افزایش یافته است. شرکت آمازون نیز توانسته با تبلت های کیندل فایر خود 9 درصد این بازار را تصرف کند و بعد از اپل و سامسونگ مقام سوم را از آن خود کند. شرکت های ایسوس و لنوو نیز به ترتیب با 8.6 درصد و 1.4 درصد در رتبه های چهارم و پنجم این بازار قرار دارند.

این روزها عملکرد مالیاتی اپل نیز بحث برانگیز شده است. برخی منابع خبری گزارش کرده اند شرکت اپل در سال جاری میلادی در خارج از بازارهای آمریکا حدود 36.8 میلیارد دلار درآمد داشته است، اما فقط 1.9 درصد از آن را مالیات داده است.

برچسب ها: اپل ، آی پد ، فروش ، آمار ، وبگردی ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار