دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در واپسین ساعات مانده به انتخابات، ایالت های سرنوشت ساز را برای استقرار خود انتخاب کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سرانجام روز سه شنبه 6 نوامبر سرنوشت سازترین روز انتخاباتی برای مردم آمریکا و دو نامزد ریاست جمهوری پس از ماه ها تبلیغات منزجر کننده فرا رسید.
دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در واپسین ساعات مانده به انتخابات، ایالت های سرنوشت ساز را برای استقرار خود انتخاب کرده اند. باراک اوباما روز دوشنبه در ویسکانسین، آیووا، و اوهایو بود اما برای سپری کردن شب انتخابات به شهر خود شیکاگو در ایالت ایلینوی رفت. وی در این دوره هم شعار چهارسال پیش خود را تکرار کرد. "زمان برای تغییر رسیده است."
"تغییر" شعار اوباما و رامنی
میت رامنی به ایالت فلوریدا رفت تا در شهر سنفورد با تاسی از اوباما خطاب به آمریکایی هایی که در انتخاب خود مردد هستند بگوید: برای "تغییر" واقعی به من رأی دهید. درها برای آینده ای روشنتر در آمریکا باز هستند، به رأی و کمک شما نیاز داریم، با من باشید تا فردایی دیگر را تجربه کنیم. تا خداوند نگهدار آمریکا، فلوریدا و اورلاندو باشد. ما دوباره کشور را به سوی رفاه و اقتدار رهنمون می کنیم، از همه شما سپاسگذارم.
اما اوباما با انتقاد از سیاست های رامنی، گفت: میت رامنی سیاستهای اشتباه جمهوریخواهان در زمان بوش را تنها رنگ و لعابی تازه بخشیده و به عنوان برنامه جدید و تازه به مردم معرفی میکند، در حالیکه همه می دانند او تنها به همان راهی خواهد رفت که جرج بوش در اوایل قرن بیست و یکم رفت و آمریکا را با بحران اقتصادی امروز روبرو کرد.
صرف میلیاردها دلار برای تسخیر کاخ سفید
در هر صورت می توان گفت که تبلیغات برای نبرد نهایی جهت تسخیر کاخ سفید دیگر به پایان رسیده است. بنا بر آخرین نظرسنجی‌ها پرهزینه‌ترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا وارد مرحله پایانی خود شد.
هم اکنون با قاطعیت می‌توان گفت که دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری در سال 2012 گران‌ترین کارزار انتخاباتی را در تاریخ آمریکا به ثبت رسانده‌اند. بنا به برآوردهای اولیه بیش از 5/ 2 میلیارد دلار صرف هزینه‌ی مبارزه‌ی انتخاباتی اوباما و رامنی شده است.
آخرین نظرسنجی ها به طور محسوسی نشان می دهد که اوباما از رامنی پیش است. اما هنوز هم ایالت‌هایی همچون اوهایو، فلوریدا، نیوهمپشایر، کلورادو، ایووا از جمله "ایالت‌های پرنوسان‌" به لحاظ گرایش به یکی از دو حزب جمهوری‌خواه یا دمکرات ‌هستند.
دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به دقت چشم دوخته اند تا نتایج انتخابات هر چه سریعتر روشن شود.
اما به واقع در حباب کمپین اوباما و رامنی چه گذشت؟
سی ان ان در گزارشی نوشت: بخش عمده ای از مردم، باراک اوباما و میت رامنی را فقط در عکس های شخصی انتخاباتی شان دیده اند. عکس های منتشر شده از این دو حاکی از روزهای پر تنش همراه با خنده هایی که گویا نشان از اطمینان خاطر هر یک از دو نامزد برای پیروزی خود می باشد، است.
پیت سوزا عکاس حرفه ای مقامات و رئیس دفتر عکاسی کاخ سفید، عکس هایی را از باراک اوباما و اریک درپر عکاس خصوصی جورج دبلیو بوش و رئیس دفتر عکاسی کاخ سفید که در تابستان امسال به کمپین رامنی پیوسته است نیز عکس هایی را از میت رامنی گردآوری کرده و به ترتیب زمانی در سایت سی ان ان به نمایش گذاشته اند که ما تنها بخشی از آنها را نشان می دهیم.

 

 عکس هایی از باراک اوباما در آخرین هفته انتخاباتی

 

عکس هایی از  میت رامنی  در آخرین هفته انتخاباتی


برچسب ها: انتخابات ، امریکا ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.