نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: تفکیک راه ها و مشخص نمودن مسیرهای جداگانه برای طواف زن و مرد تنها در راستای رعایت حرمت ها و آسودگی در امر طواف پیشنهادی است به مسئولان حج.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر در گفتگوي ويژه خبري شب گذشته گفت: خوشبختانه در حج امسال توانستیم تمامی اهداف خود را به تحقق برسانیم و همچنین همایش های مورد نظر خود، نظیر دعای کمیل، قرائت ها و مراسم پر فیض دعای عرفه و دیگر همایش های طراحی شده را به نحو احسن با حضور پر شور و پر طراوت و با آن حس معنوی مسلمانان که به طور واضح از سال گذشته بیشتر به چشم می خورد و احساس می شد به انجام برسانیم.

وی در خصوص ظرفیت های حج اظهار داشت: ظرفیت های بسیاری در حج وجود دارد که می توان به برقراری روابط بین مسلمانان جهان با تبادل نظرات و پیشنهادات، حل مسائل کشورها و دیگر ظرفیت های مشابه اشاره کرد که عالی ترین آن تحقق وحدت اسلامی در مقابل کفر در امور حج است.

قاضی عسگر با اشاره به خرسندی مردم جهان نسبت وقایع اتفاق شده در رابطه با بیداری اسلامی افزود: مردم از این وقایع بسیار خرسند هستند و تنها دو مطلب آنان را بسیار درگیر و آشفته کرده که مطلب نخست اینکه بشود این راه را به درستی هدایت کرد و ادامه داد و مطلب دیگر آنکه از نفوذ بیگانگان و کفار از مسیرهای دیگر جلوگیری نمود و دشمنی را که از درب بیرون کرده اند از پنجره وارد نشود و نکته های بسیار مهم و امیدوار کننده این است که آنان ایران را پشتیبان خود و حامی خود می دانند و او را کشوری مستقل و قدرتمند در برابر ظلم و ستم کفار می شناسند.

وی در پایان با اشاره به رشد آمار گرایش مردم جهان به دین اسلام خاطر نشان کرد: دیپلماسی حج را طراحی کردیم که دیگر سیاست های کشورهای بیگانه نتوانند بر اعمال حج و حجاج تأثیرگذار باشد و آنان را تحت شعاع خود در بیاورد و همیشه به این صورت باید باشد که حج دیپلماسی خاص خودش را دارا باشد و به طور مستقل عمل کند و دیگر اختلاف نظرهای بین کشورهای مسلمان آسیبی به حاجی نرساند.

** برائت از شرک اعمال لاینفک حج است / حج امسال توقیفی بود از عنایت الهی

همچنین معاونت هماهنگی تبلیغات رسانه ها در سازمان حج و زیارت گفت: حج نمونه ای از دیپلماسی اصیل اسلامی است که بعد از 33 سال گذشت از پیروزی جمهوری اسلامی معرفی می گردد.

دکتر قنبری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: حج امسال یک حج خوب و شاداب و پر نشاط برای حجاج بوده و در برخورد با ارزش ها، شیعه فخری روشن در پیروان مکتب الهی ایفا کرده است و قطعا امر حج یک امری تولی و تبری از شرک است که بدون هیچ کوتاهی توسط حاجیان صورت می پذیرد که در فریاد ضد استکبار آنان می توان این امر را مشاهده کرد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: به طور طبیعی پس از گذشت یک سال برای مطلوب سازی هر چه بیشتر برای سال آینده تلاش خواهیم کرد و در حج امسال خوشبختانه حاجیان هیچ مشکلی برایشان به وجود نیامد و به راحتی توانستند اعمال حج خود را انجام دهند که این توفیقی بود از عنایت الهی./ز

برچسب ها: حج ، حاجیان ، طواف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار