خوزستان/

پروژه فنس كشی سایت صنعتی آبادان درمنطقه آزاد اروند63درصدپیشرفت دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از پیشرفت 63 درصدی پروژه فنس كشی و احداث جاده سایت صنعتی آبادان در منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛'محبت رئیسی' افزود: سایت صنعتی آبادان با مساحت پنج هزار هكتار در قسمت شرقی رودخانه كارون قرار گرفته كه پروژه فنس كشی 400هكتار آن به منظور ارتقاء وضعیت ایمنی و استقرار گمرك جمهوری اسلامی از ابتدای سال جاری آغاز شد و تا انتهای سال جاری به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به انجام مذاكرات ، مكاتبات و هماهنگی های لازم در خصوص استقرار گمرك در سایت صنعتی آبادان تصریح كرد: به منظور تامین نیازهای گمرك جهت استقرار در این سایت صنعتی اقداماتی از قبیل فنس كشی و دیوار كشی به طول 11 كیلومتر از سوی این سازمان در حال انجام است .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان كرد كه در همین راستا به منظور تامین شرایط فعالیت گمرك در سایت صنعتی آبادان این سازمان اقدام به احداث جاده حراستی به طول 11 كیلومتركرده است.

رئیسی ارزش ریالی پروژه فنس كشی و احداث جاده حراستی را 60 میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: پس از پایان این پروژه گمرك كشور در ورودی ها و خروجی های سایت صنعتی آبادان مستقر می شود كه با این اقدام كلیه واحد های صنعتی واقع محدوده در این سایت می توانند با هدف صادرات از مزایای منطقه آزاد اروند از قبیل واردات مواد اولیه و تجهیزات بدون پرداخت عوارض گمركی اقدام نمایند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با توجه به وجود پتانسیل ها و شرایط مساعد در منطقه آزاد اروند و همچنین با شروع به كار گمرك كشور در سایت صنعتی آبادان زمینه ای مناسب برای فعالیت اقتصادی با هدف صادرات فراهم خواهد شد.

وی گفت: هم اكنون 47 واحد تولیدی فعال در این سایت مشغول به كار بوده و به میزان 270 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

رئیسی افزود: طبق گزارش تهیه شده از لیست بیمه ی واحدهای فعال یكهزار و 390 نفر در این سایت مشغول به كار می باشند./س


برچسب ها: فنس کشی ، سایت ، اروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.