مديرکل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي گفت:سرشماري حيات وحش استان که بعلت شرايط نامساعد جوي طي 10روز اخير 2 بار به تعويق افتاده بود،از دیروز آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد  آبسالان افزود: سرشماری حیات وحش به منظور برآورد اندازه جمعیت گونه‌ها و مقایسه آن با سال‌های گذشته ، برنامه‌ریزی برای حفاظت بهتر ، اطلاع از وضعیت زادآوری گونه‌های حیات وحش و عوامل موثر تغییرات جمعیتی وحوش صورت می‌ گیرد.

وی تصریح کرد: هر ساله دو مرحله سرشماری حیات وحش انجام می‌گیرد که نخستین سرشماری بعد از زادآوری حیات‌وحش در اواخر فصل بهار و دومین مرحله سرشماری در پاییز هر سال انجام می‌شود.

وی روش سرشماری مورد استفاده را روش مشاهده مستقیم عنوان کرد و گفت: در این روش پس از تعیین مسیرهای هر منطقه گروه‌ها به طور هم‌زمان در مسیرهای تعیین شده حرکت کرده و مشاهدات خود را ثبت می‌کنند و پس از آن مشاهدات جمع‌بندی می‌شود.

در این سرشماری حیات وحش شاخص استان نظیر يوز پلنگ، آهو، کل و بز، قوچ و میش، روباه ، گرگ،گراز،پلنگ ، خرس قهوه اي و ... مورد سرشماری قرار می گیرند

در مناطق تحت مديريت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی که وسعتی افزون بر 194 هزار هکتار را دربرمی گیرد، 51 گونه پستاندار، 141 گونه پرنده، 52 نوع خزنده، چهار گونه دوزیست و هشت نوع آبزی زیست می کنند./س

برچسب ها: سرشماری ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.