مدیرکل پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: عملیات طرح جامع پایانه مرزی رازی پس از تملک محدوده اجرایی می‌شود.

بابک طالبی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: پایانه مرزی رازی یکی از مرزهای زمینی آذربایجان‌غربی است که با کشور ترکیه هم‌جوار است.

وی اضافه کرد: در این مرز ضمن دارا بودن امکانات مرز ریلی و تردد قطار باری و مسافری، امکان مرز زمینی رسمی نیز تدارک دیده شده و در اوایل سال 1390 با تصویب هیئت دولت به عنوان مرز رسمی زمینی معرفی و همزمان با آن عملیات بهسازی و ساخت این پایانه مرزی در دستور کار اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

طالبی افزود: سایت موقت مسافری این مرز با فعالیت‌های شبانه‌روزی مشتمل بر ایجاد سکو، استقرار مجموعه پیش‌ساخته مسافری و ایجاد سایر تأسیسات برقی و مکانیکی مورد نیاز مجموعه، محصور کردن محدوده و تجهیز مجموعه مسافری در فروردین ماه سال 90 با اعتبار شش میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ساماندهی سایت موجود و نگهداری ابنیه، تأسیسات برقی و مکانیکی و راه‌اندازی سیستم گرمایشی و پیگیری تملک محدوده و پیگیری طرح جامع این مرز در دست اقدام است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی طرح جامع پس از تملک محدوده و تعیین تکلیف سیاست‌های کلی در خصوص واگذاری به شرکت GTI یا طرف ایرانی، آغاز خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.