يک کارشناس سياست خارجي گفت: ناتو باید تا پايان سال 2014 ميلادي تمام اختیارات امنیتی و دولتی را به نيروهاي افغانستان واگذار کند و تامین امنیت در افغانستان باید به دولت این کشور واگذار شود.

حسين کنعاني مقدم در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به توافق ميان دولت افغانستان و ناتو گفت: بر اساس اين توافق نامه ناتو موظف است نيروهاي خود را تا سال 2014 از کشور افغانستان خارج کرده و مسئوليت تأمين امنيت در سراسر افغانستان را به طور کامل به دولت اين کشور واگذار کند.

وي تصريح کرد: اگر دولت افغانستان درخواست ادامه فعاليت اين نيروها را داشته باشد نيروهاي ناتو بدون مجوز سازمان ملل مي توانند در افغانستان بمانند اما قطعا دولت افغانستان چنین در خواستی نخواهد کرد چراکه وجود نیروهای خارجی امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

کنعانی مقدم افزود: ناتو موظف است تا پايان سال 2014 ميلادي تمام اختیارات امنيتي و دولتی را به نيروهاي افغانستان واگذار کرده و در اين امر هيچ گونه دخالتي نداشته باشد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان يادآور شد: البته به نظر مي رسد با نتيجه گيري مناسب از مذاکرات ناتو و طالبان تعدادي از نيروهاي ناتو در کشور افغانستان با رضايت اين کشور به فعاليت خود ادامه دهند ولی کشورهای همسایه باید بدانند که وجود نیروهای خارجی امنیت منطقه را برهم خواهد زد.

انتهای پیام/

پ2
برچسب ها: ناتو ، افغانستان ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار