رییس انجمن ملی سیب زمینی ایران گفت : با تلاش كشاورزان ، كشور در زمینه محصول سیب زمینی خود كفا شده اما تولید اضافی آن كشاورزان را با مشكل مواجه كرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محمد رحیم نیازی در آیین آغاز به كار شاخه استانی انجمن سیب زمینی ایران در استان اردبیل افزود: فراهم كردن بستر لازم برای صادرات ، افزایش كیفیت تولید و حمایت جدی از كشاورزان می تواند بسیاری از مشكلات پیش روی تولید این محصول را رفع كند .

او با اشاره به قابلیت های كشاورزی استان اردبیل بیان كرد : این استان به لحاظ دارا بودن این قابلیت ها می تواند الگوی مناسبی برای توسعه كشاورزی دیگر استانها باشد .

دبیر انجمن ملی سیب زمینی ایران نیز در این آیین گفت : اردبیل دومین استانی است كه شاخه انجمن در آن راه اندازی می شود.

علی نیلی احمد آبادی كشاورزی اردبیل را از لحاظ توسعه كمی روبه رشد خواند و گفت : برای اقتصادی كردن فرآیند تولید باید توسعه كیفی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتحادیه صادركنندگان تولیدات كشاورزی استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های اتحادیه و پیگیریهای صورت گرفته برای راه اندازی شاخه استانی انجمن سیب زمینی گفت : كشاورزان با مشكلات عدیده ای مواجه هستند اما اتحادیه برای رفع این مشكلات از هیچ تلاشی دریغ نكرده و توانسته است بخشی از مشكلات را نیز رفعكند .

رسول رضائیان با اشاره به نقش تولید در اقتصاد كشور گفت : كشاورزان در سنگر تولید همیشه در خط مقدم بوده اند و اگر مورد حمایت جدی قرار بگیرند ً در شكوفا تر شدن اقتصاد و خود كفائی كشور نقش پر رنگتری خواهند داشت./س 

برچسب ها: اردبیل ، مشکل ، مازاد ، سیب ، زمینی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.