به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی مرداد ماه بود که از مکاتبات ایرلاینها با وزارت راه و
شهرسازی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داد.
وزیر راه و شهر سازي هم آنروزها پیشنهاد ایرلاین ها را برای افزایش قیمت بلیت هواپیما رد نکرد اما جواب قاطعی هم به ایرلاین ها نداد.
خداحافظی اجباری شرکتهای هواپیمایی با ارز مرجع، مشکلات تامین ارز، برخی از ایرلاینهای داخلی را با بحران مواجه کرد و وقتي ايرلاين ها تقاضای ارزی خود را بیپاسخ دیدند، تنها راه نجات این صنعت از خطر ورشکستگی را درقیمت بلیتها جستوجو کردند و پرونده ي افزايش نرخ بليت قطورتر شد.
سازمان هواپیمایی کشوری اين پرونده قطور را به دست گرفت و به دنبال افزايش نرخ ها رفت، آن زمان زمزمه ي افزايش 50 درصدي مطرح بود نه 70 درصدي، اين رفت و آمدها تا آنجا ادامه پيداکرد که بالاخره ده روز پيش، مُهرافزايش قيمت به درخواست سازمان هواپيمايي زده شد.
اين موضوع به اندازه اي با اهميت جلوه مي کرد که وزير راه و شهر سازي از ايستگاه کنترل سازمان حمايت بدون هماهنگي به سرعت رد شد و همين زمان سازمان حمايت اعلام کرد هرگونه افزايش قيمت منوط به هماهنگي با اين سازمان است.
اين درحالي است که بر اساس مصوبهای که کارگروه کنترل بازار در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانهها داشته و همچنان نیز پابرجا است، هرگونه تغییر قیمت باید با هماهنگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت گيرد.
اما در اين افزايش قيمت آيا منافع مسافران در نظر گرفته شده؟
حال با گذشت اين کش و قوس ها آژانس هاي هواپيمايي با قيمت هاي جديد که افزايش 60 تا 70 درصدي بليت ها را نشان مي دهد بليت را به دست مسافران مي دهند.
شوک ارز حتي به صندلي هاي آسماني هواپيما هم رحم نکرد و بازهم مردم بايد بهاي اين گراني را بپردازند./س
گزارش از غزاله عربگل، پروين خدادادي