نماينده كارگري يونان گفت: شكل استراتژي خاورميانه در حال تغيير است و ما شاهد اين هستيم كه ايران در حال تبديل شدن به يك قدرت جهاني است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران در همايش «شيوه تخاصمي امپرياليسم‌ها» که صبح امروز در هتل آزادي تهران برگزار شد، نماينده كارگري يونان در زمينه انرژي به زيان كارگران اظهار داشت: پس از يک دهه پيشرفت يونان بحران سرمايه داري جهاني به بحران‌هاي داخلي ضربه زده و همچنين اين يك بحران انباشته شده است كه راهي براي آن پيدا نشده است.

نماينده اتحاديه كارگري يونان با انتقاد از سياست هاي اعمال شده جهاني افزود: سياست‌هاي رياضتي و تحميلي كه توسط بانك جهاني اروپا اعمال شد سرمايه را براي تعدادي از شركت‌ها و افراد حفظ كرد اما قدرت كارگر تضعيف و بيكاري افزايش پيدا كرد.

وي ادامه داد: تحليلگران اقتصادي يونان اظهار عقيده دارند دولت در تلاش خصوصي سازي منابع برق و گاز است و اين مهم را در جهت هماهنگي با جهان قلمداد مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: بحران‌هاي گذشته هزينه زيادي را براي انحصارگرايان افزايش داده و  اين امر گريبان‌گير قشر كارگري است كه بايد آن را به دوش بكشند.

اين فعال كارگري يونان با اشاره به اينكه دولت يونان با سياست‌هاي اتحاديه اروپا عليه ايران همگام شده است، گفت: اين سياست سبب شد كه نفت گران‌تر نصيب يونان شود و همچنين با بنزين با قيمت بيشتري به ايران فروخته شود، گاز در يونان بازار وسيعي داشت اما با فشارهاي امريكا و اروپا منابع گاز را از روسيه تامين كرده که اين توازن را بر هم زده است.

نماينده كارگري يونان با اشاره به مسائل داخلي سوريه خاطر نشان كرد: ما با مردم سوريه همدردي مي كنيم و اذعان داريم كه امپرياليسم در سوريه دخالت دارد.

وي در ادامه گفت: شكل استراتژي خاورميانه در حال تغيير است و ما شاهد اين هستيم كه ايران در حال تبديل شدن به يك قدرت جهاني است.

نماينده كارگري يونان با تاكيد بر استفاده مشترك انرژي از سوي همه شركت ها خاطر نشان کرد: لازم است مبارزه عليه امپرياليسم كه مسيرهاي انرژي را مي خواهد در انحصار خود در بياورد را ارتقا داده و همچنين اتحاديه بين المللي كارگري را تقويت كنيم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار