حساسیت هیچ حوزه‌ای به اندازه حوزه‌ی سلامت مهم ارزیابی نشده است و کار در آن بسیار حساس است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان این‌که شورای هماهنگی خیریه و سلامت در جهت حفظ و تأمین سلامت مردم از این پس تشکیل می‌شود، گفت: متأسفانه بیماریهای نوپدید 80 درصد بودجهها را برای کنترل مراحل درمان هم‌چون بیماریهای پرفشاری خون، دیابت و ناراحتی قلبی و مزمن کلیوی در اختیار خود قرار داده است.

رحمانی افزود: هم‌اکنون یک دهم از جمعیت دنیا به بیماریهای کلیوی مبتلا هستند و احتمال افزایش این بیماری به میزان 2 برابر در آینده نیز وجود دارد که باید برای جلوگیری از آن برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به این‌که در شهرستانها نیز امکاناتی برای بیماران کلیوی جهت درمان وجود دارد، ادامه داد: در بیمارستان ولی‌عصر(عج) 11 تخت با 60 بیمار، بیمارستان آیت‌الله بهشتی 10 تخت با 55 بیمار، شهرستان ابهر 8 تخت، 45 بیمار در خرم‌دره 6 تخت، با 30 بیمار، ماهنشان نیز 2 تخت با 7 بیمار و طارم نیز 3 تخت با 9 بیمار وجود دارند.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان یادآور شد: با وجود این‌که در خصوص اهمیت پیوند کلیه تا سال 84 عملکردی نداشتیم باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که در سال 91 اهداء عضو به 39 نفر رسید و در حوزه‌ی تأمین دارو نیز وضعیت نسبتاً مناسبی داریم./س
برچسب ها: اهدا ، عضو ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.