همایش دانشجویی «شاخه نبات» در قالب سلسله همایش ها و مسابقات ملی «بهارزندگانی» توسط آستان مهر در موسسه آموزش عالی خراسان برگزار شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاداطلاع رسانی «همایش های ملی بهار زندگانی»دکتر حمید نجات روانشناس و روان درمانگر حوزه خانواده و ازدواج در این همایش گفت:انجام مشاوره های پیش از ازدواج نخستین گام در راه پیشگیری و ممانعت از طلاق محسوب می شود.

وی در این همایش که با موضوع «انتخاب آگاهانه و موفق» در جمع دانشجویان و اساتید مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی خراسان برگزار شد، آمار طلاق در کشور را فاجعه آمیر عنوان کرد و افزود: پیشگیری از رسیدن رابطه میان زوجین به مرحله ازدواج در سه سطح اولیه، ثانویه و ثالث انجام می شود که مشاوره های پیش از ازدواج نخستین و ساده ترین راه پیشگیری و ممانعت از طلاق است.

نجت تاکید کرد: با توجه به کوتاه مدت و کم هزینه بودن مشاوره های تک و یا چند جلسه ای ازدواج در مقایسه با هزینه های مادی و روانی طلاق، این روش می تواند ضمن اثرگذاری در شناخت زوجین نسبت به نقاط اشتراک و افتراق خود، در کاهش شیوع آمار طلاق نیز بسیار مؤثر واقع شود.

این روان درمانگر حوزه خانواده و ازدواج خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج تحقیقات جهانی بر این حوزه، طلاق دومین عامل استرس و اضطراب در زندگی انسان هاست.

شایان ذکر است همایش های دانشجویی «شاخه نبات» در قالب سلسله همایش ها و مسابقات ملی «بهار زندگانی» توسط مرکزآستان مهر موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می شود.


برچسب ها: ملی ، بهار ، زندگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.