رييس پليس پيشگيري فرمانده انتظامي غرب استان تهران و فرمانده انتظامي شهريار، جزئيات ربوده شدن «سارينا»ي 4 ساله را که چندي پيش از داخل پاساژي در شهرک انديشه ربوده شده بود را فاش کرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس،سرهنگ سيد نقي افتخاري رييس پليس پيشگيري فرمانده انتظامي غرب استان تهران ، در تشريح اين خبر با بيان اين که در ساعت 1:50 ظهر 11 آبان ماه خانواده‌اي سراسيمه و مضطرب به کلانتري 16 انديشه مراجعه کردند، گفت:‌ اعضاي اين خانواده در حالي که به شدت مضطرب بودند اعلام کردند که دختر 4 ساله آنان «سارينا» از داخل يکي از پاساژهاي اين منطقه به طرز مشکوکي مفقود شده است.
رييس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي غرب استان تهران با بيان اين که به توجه به حساسيت موضوع و نوع گزارش دريافتي بلافاصله تيم ويژه‌اي براي پيگيري اين موضوع تشکيل شد، گفت: کارآگاهان پليس بلافاصله محل‌هاي احتمالي را که به نظر مي‌رسيد اين دختر در آن مناطق وجود داشته باشد، مورد واکاوي قرار داده و حتي معابر ورودي و خروجي شهرک انديشه را نيز مورد کنترل و ايست بازرسي قرار دادند. 
وي با بيان اين که با توجه به تمامي اقدامات صورت گرفته در مورد يافتن هرچه سريعتر اين دختر 4 ساله، اقدامات به ثمر نرسيد گفت: کارآگاهان در مرحله بعدي جست و جوي اين دختر تصاوير منتشر شده وي را در تمامي مناطق انديشه منتشر کردند. 
افتخاري با بيان اين که يک روز پس از انتشار تصوير «سارينا» در منطقه انديشه يک راننده تاکسي با تماس با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 ، پرده از راز ربوده شدن «سارينا» برداشت، گفت: اين راننده تاکسي که به علت ترس از يکي از تلفن‌هاي عمومي شهر انديشه تماس گرفته بود، در اظهارات خود اعلام کرد که در 11 آبان ماه زني را از فاز يک انديشه سوار خودروي خود کرده و جلوي پاساژي که «سارينا» از داخل آن ربوده شده بود پياده کرده و پس از مدتي اين زن جوان به همراه دختربچه‌اي که بعدا مشخص شد «سارينا» است به يک مجتمع مسکوني منتقل کرده است. 
افتخاري با بيان اين که پس از اظهارات اين راننده تاکسي، شناسايي وي در دستور کار کارآگاهان پليس فرماندهي انتظامي غرب استان تهران قرار گرفت، گفت: سرانجام اين فرد شناسايي و براي اظهارات بيشتر خود به فرماندهي انتظامي شهريار دعوت شد. 
وي با بيان اين که اين فرد در اظهارات خود عنوان کرد که اين زن جوان پس از انتقال سارينا به خودرو، در مقابل يک مجتمع مسکوني پياده شده است، گفت: با حضور ماموران پليس در محل مجتمع، مشخص شد که اين مجتمع 186 واحد مسکوني دارد. 
افتخاري با بيان اين که کارآگاهان با تحقيقات گسترده و فني دريافتند که در شش واحد مسکوني اين مجتمع شش زن به تنهايي زندگي مي‌کنند گفت: حلقه تحقيقات کارآگاهان تنگ تر شد و آنان پس از بررسي‌هاي فني و پليسي دريافتند که 5 زن تنها که در مجتمع‌ها زندگي مي‌کردند هيچ نقشي در ماجراي ربوده شدن «سارينا» ندارند. 
فرمانده انتظامي شهريار با بيان اين که سر نخ‌هاي کارآگاهان پليس به زني 38 ساله به نام طيبه که در يکي از واحدهاي مسکوني اين مجتمع به تنهايي زندگي مي‌کرد رسيد، گفت: در حالي که تمامي سرنخ‌ها نشان از نقش اين زن در ماجراي ربوده شدن طفل 4 ساله داشت اما اين زن پاسخگوي تماس‌هاي ماموران پليس نبود و درب واحد مسکوني خود را براي ماموران باز نمي‌کرد که با هماهنگي‌هاي نهايي و ويژه با دادستان شهريار حکم ورود ماموران به واحد مسکوني اين زن اخذ و ماموران توانستند به واحد مسکوني طيبه ورود کنند.
افتخاري با بيان اين که اين ماموران پس از حضور در واحد مسکوني اين زن دريافتند که وي به همراه دختري 4 ساله که بسيار شبيه «سارينا» بود در حال گفت‌وگو و بازي است گفت: خانواده «سارينا» براي شناسايي وي به محل دعوت شدند که اين خانواده طفل 4 ساله خود را مورد شناسايي قرار دادند. 
افتخاري با بيان اين که تحقيقات نشان داد که «طيبه» با وجود 38 سال سن تا کنون سه بار ازدواج ناموفق داشته است گفت:‌اين فرد در اظهارات اوليه خود عنوان کرد که از همسر سوم خود داراي دختربچه‌اي است اما همسر وي اجازه ملاقات به او را نمي‌دهد.
افتخاري با بيان اين که اين فرد در اظهارات خود عنوان کرد که «طيبه» مدعي شده است که در روز حادثه چهره زيباي «سارينا»، توجه وي را جلب و اقدام به ربودن وي از داخل پاساژ کرده است، گفت: در حال حاضر تحقيقات از اين زن ادامه دارد و متهم با قرار قانوني در اختيار زندان است. 
فرمانده انتظامي شهريار افزود: پرونده براي تحقيقات بيشتر و همچنين تعيين انگيزه تامه متهمه در اختيار کاراگاهان پليس آگاهي شهريار قرار دارد./ف
برچسب ها: پلیس ، پیشگیری ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار